Optikeren
17.06.2020
Nettbutikken Mister Spex hevder at optikerne har en taktikk for å skjule brilleprisen. Selv satser den etter eget utsagn på briller som er rimelige og av god kvalitet, og nå vil de åpne 100 filialer i Tyskland og ta opp kampen med optikerkjeder som Fielmann og Apollo.
Mister Spex har egen fabrikk i Berlin, og ifølge avisen Die Welt leverer den hver uke ut 10 000 briller. Etter hvert vil de ogsa satse pa 3D-produserte briller.
Avisen har besøkt produksjonen som foregar i en kjempestor hall, og kan fortelle at brillene produseres pa samleband. Skiftlederen bestemmer hver dag hvem av de til sammen 30 medarbeiderne som skal ha plass hvor ved arbeidsbordet. Grunnen er at det ikke skal "skravles sa mye". Produksjonen foregar fra klokken 06 om morgenen til kl 20 om
Gå til medietAvisen har besøkt produksjonen som foregar i en kjempestor hall, og kan fortelle at brillene produseres pa samleband. Skiftlederen bestemmer hver dag hvem av de til sammen 30 medarbeiderne som skal ha plass hvor ved arbeidsbordet. Grunnen er at det ikke skal "skravles sa mye". Produksjonen foregar fra klokken 06 om morgenen til kl 20 om