Optikeren
20.06.2018
Sigrid Midtbø Storkås leder et forbund med høy aktivitet. I sin tale til Landsmøtet la hun vekt på at når mange deltar, blir forbundet robust. Optikere nyter høy tillit, og den er det viktig å verne.
- Jeg er stolt over å være optiker, stolt over den kompetansen vi har, den muligheten vi hver dag har til å gjøre en forskjell. En forskjell for de menneskene vi møter. Vi kan bidra til en bedre synshverdag, et bedre liv, sa Storkås.
Hun tok opp at optikere flest jobber i butikk, og den evige problemstillingen rundt «børs og katedral» er like aktuell nå som tidligere.
- Markedskreftene råder også i optikeres hverdag, og kommunikasjonen utad må alltid være til pasientens beste. Det er ikke alltid tilfelle.
VI HAR ET EGET ANSVAR
- Det er viktig at folk flest kjenner igjen optikeren de møter kommersielt og optikeren de møter faglig. For å levere gode helsetjenester er vi avhengig av å ha god kommunikasjon med pasienten. Vi må ha en adferd som skaper og bevarer tillit. Tillit hand
Gå til medietHun tok opp at optikere flest jobber i butikk, og den evige problemstillingen rundt «børs og katedral» er like aktuell nå som tidligere.
- Markedskreftene råder også i optikeres hverdag, og kommunikasjonen utad må alltid være til pasientens beste. Det er ikke alltid tilfelle.
VI HAR ET EGET ANSVAR
- Det er viktig at folk flest kjenner igjen optikeren de møter kommersielt og optikeren de møter faglig. For å levere gode helsetjenester er vi avhengig av å ha god kommunikasjon med pasienten. Vi må ha en adferd som skaper og bevarer tillit. Tillit hand