Optikeren
22.02.2021
I SISTE NUMMER AV OPTIKEREN stod et godt innlegg av Heidi Refseth pa trykk: «Ut med kunde - inn med pasient».
Innlegget til Refseth er etter min mening godt fordi det berører nesten alle relevante faktorer i debatten vedrørende om vi optikere blir oppfattet som helsepersonell eller ei. Jeg savner imidlertid et sterkere fokus pa hva brukeren av tjenestene vare opplever.
De fleste av oss har blitt konfrontert med problemstillingen om vi som optikere blir sett pa som helsepersonell eller ikke. Første gang trolig nar man som student innen et helsefag oppdager at man er pa vei inn i en bransje som lever av a selge synshjelpemidler i en butikksetting.
Gå til medietDe fleste av oss har blitt konfrontert med problemstillingen om vi som optikere blir sett pa som helsepersonell eller ikke. Første gang trolig nar man som student innen et helsefag oppdager at man er pa vei inn i en bransje som lever av a selge synshjelpemidler i en butikksetting.