#joestuderermusikk: - Det er trygt å spille med henne, det er det ikke alle lærere som får til.
SPILLETIMEN: Joe er tilbake på rommet der hun prøvespilte. Litt mindre nerver denne gang. Og hun gråter ikke når hun kommer ut. Ingen grunn for det. Førsteamanuensis Sissel Dørum legger en moderlig arm på skuldra hennes.
- Du fikk noen øvelser sist, for å strekke deg litt.
- Ja, og det har hjulpet!
- Se der, sier Sissel og klapper seg sjøl på skuldra også, sier at disse musikkpedagogikkstudentene har jo så tett timeplan.
- De kommer inn her, fulle av forventing, men så, sier hun og synker sammen, illuderer hvordan motet svikter under alt arbeidet.
- Ja, jeg er frustrert allerede, sier Joe.
- Plutselig tar den gehørleksa lenger tid enn jeg hadde tenkt, og så får jeg ikke øvd.
Les første del i denne serien her
Hvordan skal vi komme oss gjennom denne timen?
Det er andre gang de møtes. Joe og Sissel. Student og instrumentallærer. Et forhold som er helt avgjørende for at studietida skal bli vellykka, for at resultatene på instrumentet skal komme.
Hvor viktig er kjemien mellom de to?
- Veldig viktig. Jeg har alltid hatt god kjemi med lærerne mine, men jeg har op