Finansfokus
11.05.2016
At over halvparten av de spurte opplevde omstillingsprosess-en som negativ vil Finans Norge møte med bedre informasjon. - Å gi tilstrekkelig informasjon i slike prosesser er alltid en utfordring.
Informasjon er nøkkelfaktoren, både om hvordan prosessen gjennomføres og underveis hva som skjer. Dette gjennomføres på ulike måter i ulike organisasjoner, og er noe vi må arbeide med. Samtidig må den enkelte medarbeider ha realistiske forventninger til hvordan en omstillingsprosess gjennomføres. En slik prosess er heller ikke statisk, og ting endrer seg underveis, sier Idar Kreutzer, administrerende direktør i Finans Norge.
De høye ledighetstallene blant de omstilte, der særlig de eldre rammes, mener han er en felles utfordring for arbeidsgivere og arbeidstakere.
Gå til medietDe høye ledighetstallene blant de omstilte, der særlig de eldre rammes, mener han er en felles utfordring for arbeidsgivere og arbeidstakere.