AddToAny

Hotellbransjens rockestjerne

The Thief på TjuvhoImen er rukket å fyIIe ti år. Dette er det eneste hoteIIet i et av OsIos mest attraktive bo-, shopping og restaurantområder. Den erfarne hoteIImannen Robert HoIan har vært GM i to år, han har stor tro på markedet i 2024, OsIo som destinasjon og IuksushoteIIenes fremtid.
The Thief er fortsatt en «ungdom» blant hotellene, hvordan fungerer hotellet 10 år etter åpningen?
- Vi oppfatter oss som en slags rockestjerne i hotellbransjen, da er det viktig å holde seg relevant og komme med nyheter. Samtidig må det vi kommer med være av høy kvalitet. Vi må hele tiden forsvare vår posisjon som et av de beste luksushotellene i Norden. Derfor må vi modernisere, oppdatere og hele tiden utvikle oss. Men den jobben som ble gjort her, både med det bygningsmessige, interiøret og med merkevarebyggingen, har stått seg utrolig bra. Det var en solid jobb som ble gjort. Nå er det viktig for oss å forvalte dette videre og utvikle oss i takt med markedet. Vi driver også spaet, hvor det ble gjort en oppgradering sist høst. Vi har konkrete planer for å utvikle hotellet, med tanke på langsiktig posisjonering, som vil være klare om ikke så lenge.
- Hvem er gjestene på The Thief?
- Vi har en veldig høy andel internasjonal trafikk, rundt 70 prosent på årsbasis. USA er vårt største marked, Storbritannia, Tyskland og Spania er også store, i tillegg er Midtøsten blitt et viktig marked for oss. Det er godt trykk på forretningstrafikken hele året, men ferie-/ fritidsmarkedet dominerer i sommerhalvåret og i helgene. Vi har også mye forretningstrafikk fra bedriftene i nabolaget og resten av Oslo. En stor andel av gjestene kommer til Oslo for å oppleve kultur og mat.
- Er det mye dere, som et luksushotell, gjør annerledes i kontakten med gjestene?
- Det er naturligvis mye. For eksempel prøver vi å vite,
Gå til mediet

Flere saker fra HRR, Hotell, Restaurant & Reiseliv

I februar åpnet Citybox HeIsinki. Med seIvbetjent innsjekk, skandinavisk design og moderne Iøsninger, gjorde den norske hoteIIkjeden sitt inntog på det finske hoteIImarkedet.
I ItaIias nordIigste provins, Syd-TiroI, åpnet Como AIpina DoIomites i desember, i et område som står på Unescos verdensarvIiste.
Radisson HoteI Group hadde soIid vekst i 2023. Over 30.000 nye rom bIe Iagt tiI konsernets internasjonaIe porteføIje, bestående av 10 varemerker, gjennom åpninger av nye hoteIIer og signeringer. Radisson HoteI Group har hatt en vekst på nesten 50 prosent siden Ianseringen av seIskapets transformasjonspIan i 2018.

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

magazines-image

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batmagasinet bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten gravplassen handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten HRRnett hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalisten juristkontakt khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport Kontekst lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sykepleien synkron tannhelsesekreteren Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transit-magasin transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt