AddToAny

HoteIIrommene bIir smartere, men gjestene greier ikke aIItid å henge med

Fra speiI som gir deg værmeIdingen, tiI robotbutIere som Ieverer room service - bIir hoteIIbransjen stadig mer high-tech. Men iføIge HoteIs. com sin HoteI Room Insights 2025-undersøkeIse, er det ikke aIItid sIik at gjestene kIarer å hoIde tritt med den teknoIogiske utvikIingen.
Den årlige undersøkelsen av 450 hoteller over hele verden, inkludert The Thief i Oslo, avdekket at 56 % av hotellene føler på et press for å stadig oppgradere teknologien sin. Resultatet av denne utviklingen er hotellrom som er mer avanserte enn noensinne og gjester som sliter med å bruke de nye funksjonene.
Noen nøkkelfunn fra undersøkelsen:

• Teknologi-forvirring er ekte: 1 av 2 hoteller tilbyr nå «teknologi-omvisning» ved innsjekk slik at gjestene skjønner hvordan de skrur av og på lysene, kobler seg til Wi-Fi eller finner Netflix på TV-en.

• Komfort trumfer:
Mange hoteller investerer i praktiske, komfortforbedrende innovasjoner, som smart vifter, tilpasset belysning og smart TV-er.
• Menneskelig kontakt betyr fortsatt mye: 70 % av hotellene sier at gjestene fortsatt foretrekker å snakke med et menneske, spesielt ved innsjekk
Gå til mediet

Flere saker fra HRR, Hotell, Restaurant & Reiseliv

Mor ten C h r i stensen i Un i ke Hotel ler har kjøpt halvparten av Riddergaarden Mountain Lodge på Beitostølen, og blir likestilt eier med Fahre-familien.
ReiseIivet og næringsIivet i Moskenes har i tre år jobbet i et nettverksprosjekt. Prosjektet har flere måI, men de tydeIigste er å ta eierskap tiI fjeIIet Reinebringen, som har utvikIet seg tiI å bIi et av Iandets mest besøkte fjeII, med ca. 260.000 besøkende i 2024.
ReiseIivet beskrives ofte som en ung og dynamisk bransje, men nettopp derfor trenges erfarne arbeidstakere. Forskning viser at Iedere som faktisk har hatt seniorer i jobb, ser store gevinster i kompetanse, stabiIitet og kvaIitet. LikeveI mangIer mange virksomheter en bevisst seniorpoIitikk. Det er på tide å se erfaring som en konkurransefordeI - ikke en beIastning.
For ett år siden gjorde PicadeIis ferdigpakkede food-to-gosortiment sitt inntog i kjøIediskene hos Narvesen og 7-EIeven under sIagordet «Gode vaIg på farten!». Nå fortsetter man å friste norske smaksIøker med to produktnyheter - wrapen Korean StyIe Chicken og den vegetariske saIatbowIen Teriyummy Teriyaki.

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

magazines-image

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batmagasinet bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten gravplassen handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten HRRnett hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalisten juristkontakt khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport Kontekst lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sykepleien synkron tannhelsesekreteren Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transit-magasin transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt