HRR, Hotell, Restaurant & Reiseliv
24.10.2025
Fra speiI som gir deg værmeIdingen, tiI robotbutIere som Ieverer room service - bIir hoteIIbransjen stadig mer high-tech. Men iføIge HoteIs. com sin HoteI Room Insights 2025-undersøkeIse, er det ikke aIItid sIik at gjestene kIarer å hoIde tritt med den teknoIogiske utvikIingen.
Den årlige undersøkelsen av 450 hoteller over hele verden, inkludert The Thief i Oslo, avdekket at 56 % av hotellene føler på et press for å stadig oppgradere teknologien sin. Resultatet av denne utviklingen er hotellrom som er mer avanserte enn noensinne og gjester som sliter med å bruke de nye funksjonene.
Noen nøkkelfunn fra undersøkelsen:
Teknologi-forvirring er ekte: 1 av 2 hoteller tilbyr nå «teknologi-omvisning» ved innsjekk slik at gjestene skjønner hvordan de skrur av og på lysene, kobler seg til Wi-Fi eller finner Netflix på TV-en.
Komfort trumfer:
Mange hoteller investerer i praktiske, komfortforbedrende innovasjoner, som smart vifter, tilpasset belysning og smart TV-er.
Menneskelig kontakt betyr fortsatt mye: 70 % av hotellene sier at gjestene fortsatt foretrekker å snakke med et menneske, spesielt ved innsjekk
Gå til medietNoen nøkkelfunn fra undersøkelsen:
Teknologi-forvirring er ekte: 1 av 2 hoteller tilbyr nå «teknologi-omvisning» ved innsjekk slik at gjestene skjønner hvordan de skrur av og på lysene, kobler seg til Wi-Fi eller finner Netflix på TV-en.
Komfort trumfer:
Mange hoteller investerer i praktiske, komfortforbedrende innovasjoner, som smart vifter, tilpasset belysning og smart TV-er.
Menneskelig kontakt betyr fortsatt mye: 70 % av hotellene sier at gjestene fortsatt foretrekker å snakke med et menneske, spesielt ved innsjekk


































































































