Optikeren
28.06.2021
Folk er fortsatt veldig opptatt av personlig service, og under «hjemmekontor-pandemien» har mange søkt seg til optiker på hjemstedet for synsundersøkelse.
Hjemmekontor-arbeiderne oppdager at noe må gjøres med mer tid foran skjermen. Da tar de kontakt med sin lokale optiker for å få synshjelp, enten det er til databriller eller andre hjelpemidler. Det har optikerbutikken midt i sentrum av Drøbak fått erfare, i likhet med så mange andre optikere i pendlerbyer på østlandet Optikeren har snakket med.
- Flere tilbringer mye mer tid foran en skjerm enn før, og ofte er det annerledes skjermer de jobber på, sier optiker Kristin Schau i Drøbak.
I Drøbak jobber en stor andel av befolkningen i Oslo, og de fleste pendler med buss. I rundt ett år har flertallet av dem i hovedsak jobbet fra hjemmekontor. Det har faktisk ført til et oppsving av aktivitet for den lokale optikeren. Mange som tidligere har benyttet seg av
Gå til mediet- Flere tilbringer mye mer tid foran en skjerm enn før, og ofte er det annerledes skjermer de jobber på, sier optiker Kristin Schau i Drøbak.
I Drøbak jobber en stor andel av befolkningen i Oslo, og de fleste pendler med buss. I rundt ett år har flertallet av dem i hovedsak jobbet fra hjemmekontor. Det har faktisk ført til et oppsving av aktivitet for den lokale optikeren. Mange som tidligere har benyttet seg av