Kjøttbransjen
14.08.2025
Matprat ønsker å vise at det ligger mer bak maten enn folk tror, og gjøre det på en måte som bygger tillit og nysgjerrighet.
Bak Instagram-kontoen «Praten bak Maten» står et tverrfaglig team med både fagspesialister og innholdsprodusenter.
Målet er å nå ut til unge voksne som er opptatt av mat, klima, helse og et bærekraftig samfunn, og gi dem kunnskap de faktisk drar nytte av.
- Vi må vise hvorfor
Silje Hådi-Siverts, filmansvarlig i Matprat, har vært sentral i etableringen av kontoen og utviklingen av innholdet.
- Det er ikke nok å si at mat er viktig. Vi må vise hvorfor, og hvem som står bak, sier hun.
- På Instagram kan vi gjøre det med ekte og ærlige historier, forhåpentligvis kan vi også engasjere og bidra inn i debatten om norsk matproduk
Gå til medietMålet er å nå ut til unge voksne som er opptatt av mat, klima, helse og et bærekraftig samfunn, og gi dem kunnskap de faktisk drar nytte av.
- Vi må vise hvorfor
Silje Hådi-Siverts, filmansvarlig i Matprat, har vært sentral i etableringen av kontoen og utviklingen av innholdet.
- Det er ikke nok å si at mat er viktig. Vi må vise hvorfor, og hvem som står bak, sier hun.
- På Instagram kan vi gjøre det med ekte og ærlige historier, forhåpentligvis kan vi også engasjere og bidra inn i debatten om norsk matproduk


































































































