NJF-magasinet
21.11.2018
Vi jobber i en sektor som er prisgitt statlige overføringer og gode rammebetingelser. Politiske vedtak som går vår vei avhenger av hvilke partier som styrer landet.
Vi konstaterer at uenigheten om hvordan sektoren skal organiseres er relativt stor. Mye penger i sektoren gir flere muligheter og mer jernbane. Men statlige subsidier tiltrekker seg også multinasjonale selskaper som er ute etter forutsigbare inntekter og profitt.
De siste ukene har vi fulgt KrF tett, da deres posisjon har vært, og fortsatt er, uavklart. Dersom den røde siden i partiet hadde vunnet frem, kunne et politisk skifte blitt en realitet. Da jernbanereformen er et politisk vedtak støttet av Høyre, FrP, Venstre og KrF, så vi også muligheter for endringer i jernbanepolitikken - med
Les opprinnelig artikkelDe siste ukene har vi fulgt KrF tett, da deres posisjon har vært, og fortsatt er, uavklart. Dersom den røde siden i partiet hadde vunnet frem, kunne et politisk skifte blitt en realitet. Da jernbanereformen er et politisk vedtak støttet av Høyre, FrP, Venstre og KrF, så vi også muligheter for endringer i jernbanepolitikken - med