LO Finans
29.05.2017
Ingunn Arnesen og Line Dyrkoren har fått en ny kollega i DNB. «Termindator» er i gang med å fjerne rutineoppgaver.
I DNBs hovedkontor i Bjørvika i Oslo jobber det over 4200 mennesker - og noen roboter. Ingunn Arnesen og Line Dyrkoren jobber i kundesenteret for personmarked, med låneendringer og spesialprodukter.
De 37 ansatte i denne avdelingen fikk for noen måneder siden kollegaen «Termindator», som har fått en eneste oppgave.
ENDRING. Roboten tar jobben med å endre termindatoer for boliglånkunder som endrer dato for innbetaling på lånene sine i nettbanken.
Tidligere gjorde Arnesen, Dyrkoren og kollegaene denne jobben manuelt, men nå skal «Termindator» ta over dette. Den er selvsagt bare et dataprogram, men har fått eget ansattnummer i DNB.
- Vi kan se når den jobber. Den «trykker» på de samme knappene i programmet, uten at noe fysisk skjer. I starten brukt
Les opprinnelig artikkelDe 37 ansatte i denne avdelingen fikk for noen måneder siden kollegaen «Termindator», som har fått en eneste oppgave.
ENDRING. Roboten tar jobben med å endre termindatoer for boliglånkunder som endrer dato for innbetaling på lånene sine i nettbanken.
Tidligere gjorde Arnesen, Dyrkoren og kollegaene denne jobben manuelt, men nå skal «Termindator» ta over dette. Den er selvsagt bare et dataprogram, men har fått eget ansattnummer i DNB.
- Vi kan se når den jobber. Den «trykker» på de samme knappene i programmet, uten at noe fysisk skjer. I starten brukt