Advokatbladet
22.03.2017
Suksess i Finansavisens advokatundersøkelse er ikke noe man kan kjøpe. Men riktig rekruttering kan gjøre underverker.
Enhver person over middels sportsinteressert vil forbinde ordet «kjøpelag» med et negativt ladet ord. Et skjellsord som brukes på klubber som sprenger banken for store stjerner som skal skyte laget til suksess, men som av motstanderlagenes supportere anses som feigt eller en uredelig måte å tilegne seg suksess på.
En slik aggressiv rekruttering har i mange år også vært sett på som uredelig i advokatbransjen, før overgangsmarkedet virkelig tok fyr noen år tilbake. Nå er overgangene større, flere og mer strategiske. Og like vanlige som i næringslivet ellers.
Det siste året har særlig to firmaer pekt seg ut på rekrutteringstoppen. Både Steenstrup Stordrange og DLA Piper har tatt opp et tosifret antall partnere i løpet av et drøyt år, som et ledd i en tydelig uttalt vekststrategi. Gitt at en del av vekststrategien også er omdømmevekst, kan man bruke topplistene i Finansavisens advokatundersøkelse som indikator. Da er det veld
Gå til medietEn slik aggressiv rekruttering har i mange år også vært sett på som uredelig i advokatbransjen, før overgangsmarkedet virkelig tok fyr noen år tilbake. Nå er overgangene større, flere og mer strategiske. Og like vanlige som i næringslivet ellers.
Det siste året har særlig to firmaer pekt seg ut på rekrutteringstoppen. Både Steenstrup Stordrange og DLA Piper har tatt opp et tosifret antall partnere i løpet av et drøyt år, som et ledd i en tydelig uttalt vekststrategi. Gitt at en del av vekststrategien også er omdømmevekst, kan man bruke topplistene i Finansavisens advokatundersøkelse som indikator. Da er det veld