Første steg
09.12.2016
Det må bli tydeligere i den nye rammeplanen hvem som har det pedagogiske ansvaret, mener Steffen Handal.
Lederen i Utdanningsforbundet synes det er mye bra i forslaget.
- Det ser ut til at forslaget til rammeplan har en god balanse mellom lek og læring, omsorg og dannelse. Da Stortingsmelding 28. om fornyelse av kunnskapsløftet ble behandlet i Stortinget var det klare vedtak om lærerrollen, som peker på at det profesjonelle ansvaret ligger hos lærerne. Dette er ikke like tydelig i utkast til ny rammeplan. Det må bli tydeligere hvem som har det pedagogiske ansvaret, sier Steffen Handal. Han mener ansvaret må ligge hos styrerne og de pedagogiske lederne.
KAN IKKE BEORDRE
- Skal man endre på ting må man involvere lærerprofesjonen. Politikerne kan ikke lenger trampe over
Gå til mediet- Det ser ut til at forslaget til rammeplan har en god balanse mellom lek og læring, omsorg og dannelse. Da Stortingsmelding 28. om fornyelse av kunnskapsløftet ble behandlet i Stortinget var det klare vedtak om lærerrollen, som peker på at det profesjonelle ansvaret ligger hos lærerne. Dette er ikke like tydelig i utkast til ny rammeplan. Det må bli tydeligere hvem som har det pedagogiske ansvaret, sier Steffen Handal. Han mener ansvaret må ligge hos styrerne og de pedagogiske lederne.
KAN IKKE BEORDRE
- Skal man endre på ting må man involvere lærerprofesjonen. Politikerne kan ikke lenger trampe over