AddToAny

Hva er god service?

Hva er god service?
Hva er det egentlig som skal til for å gjøre kunden fornøyd? Anders Åmot har svar på det.
Ny teknologi vil gi færre rutineoppgaver i framtida, spås det. De ansatte vil i stedet bruke mer tid på service. Men hva er egentlig god service?

Som kunde vet du hva du liker. Du vil slippe å vente, få svar på det du lurer på, og bli behandlet på en hyggelig måte. Men kundene har blitt mer bevisste, mener Anders Åmot, som kurser bedrifter i service. De fleste har vært på nettet og sjekket ut produktene før de kommer i butikken. Kundene er rett og slett bedre informert enn før. Det betyr at de stiller vanskeligere spørsmål. Det kan føles truende for servicearbeidere, de mister følelsen av å være kongen av ekspertisen. Dessuten har bedriftenes nettsider og apper gitt et inntrykk og forhåpning om hvordan kundeopplevelsen skal være i butikkene, sier Åmot til HK-Nytt.

Derfor må de ansatte ha bedre produktkunnskap enn før, vite hva konkurrentene tilbyr og hva de digitale kanalene gjør med kunde
Les opprinnelig artikkel

Flere saker fra HK-Nytt

Arbeidsgivere i privat sektor er pålagt å spare minst 2 prosent av lønna i pensjon til sine ansatte – dette kalles obligatorisk tjenestepensjon (OTP). De kan spare opptil 7 prosent.
HK-Nytt 06.11.2025
LO vil øke pensjonene til dem som får minst. Det betyr økte utgifter for bedriftene. LO vil pålegge arbeidsgivere å spare minst 4 prosent i OTP til de ansatte. I dag er den nedre grensen 2 prosent.
HK-Nytt 06.11.2025
Skal deltidsansatte få overtidsbetalt når de jobber mer enn avtalt arbeidstid? Ja, mener LO og de andre arbeidstakerorganisasjonene. Nei, mener arbeidsgiverne.
HK-Nytt 06.11.2025
De krever at regjeringa kommer med forslag om å øke minstesatsen i OTP fra 2 til 4 prosent nå, slik LO ønsker.
HK-Nytt 06.11.2025
HKs seniorgruppe reiste på sin årlige tur i mai. Gruppa består av tidligere tillitsvalgte og ansatte i Handel og Kontors administrasjon og er tilsluttet Pensjonistforbundet.
HK-Nytt 06.11.2025

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

magazines-image

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batmagasinet bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten gravplassen handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten HRRnett hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalisten juristkontakt khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport Kontekst lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sykepleien synkron tannhelsesekreteren Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transit-magasin transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt