Baker og Konditor
16.09.2016

Norgesmøllene fyller i år 150 år. Melprodusenten med hovedkontor i Bergen, holder seg i utmerket form og satser i jubileumsåret med en funkende ny havremølle.
- Hvordan ser framtiden ut for en 150-åring?
- Vi ser veldig positivt på framtiden. Bransjen har siste årene møtt mye konkurranse fra importprodukter, og dette har både vi og våre kunder merket. Vi har jobbet hardt med å markedsføre oss selv som en motvekt til dette, der smak, kortreist mat, skandinavisk stil og utseende er viktige elementer, sier Vidar Haugsdal, markedssjef i Norgesmøllene.
- Det ser ut som arbeidet vårt slår rot, for vi ser en tendens til at lokal forankring, når det gjelder mat, blir viktigere både for bakeriene og så klart forbrukeren. Dette har vært vår mulighet til å tilby produkter som passer perfekt til disse kriteriene. Så fremtiden ser bra ut og vi tror vi skal være tilstede de neste 150 år også, sier viseadministrerende direktør i Norgesmøllene, Jan Erik Eikeland.
Det hele startet altså for 150 år siden da Gerdt H. Meyer sikret seg vannrettighetene i Vaksdals vassdraget utenfor Bergen. Vannet var viktig som energikilde ved mølledrift og historien er i gang.
Deler kunnskapen Norgesmøllene er opptatt av kunnskapsdeling og det å kunne skape gode resultater for seg selv og sine kunder.
- Dette er noe vi skal forsterke i tiden fremover. Husk, vi har 150 år med oppsamlet kunnskap og denne må vi dele med kundene våre, ellers har den ingen verdi, sier Haugsdal. I 1874 blir Fritzøe Møller etablert i Larvik og noen få år senere blir Skien Aktiemølle etablert. En Rugmølle blir satt i drift i Buvika utenfor Trondheim i 1897.
Møllerens har i jubileumsåret forsterket sitt budskap med TV-reklame hvor det spilles på tilstedeværelsen i store og små begivenheter i folks liv.
- Vi kan selvfølgelig en hel del om råvarer og produkter. Men for meg handler dette mest om relasjoner og minner. Og om fotavtrykkene som selskapet har skapt gjennom 150 år i det norske samfunnet. Alle er berørt av våre p
Gå til mediet- Vi ser veldig positivt på framtiden. Bransjen har siste årene møtt mye konkurranse fra importprodukter, og dette har både vi og våre kunder merket. Vi har jobbet hardt med å markedsføre oss selv som en motvekt til dette, der smak, kortreist mat, skandinavisk stil og utseende er viktige elementer, sier Vidar Haugsdal, markedssjef i Norgesmøllene.
- Det ser ut som arbeidet vårt slår rot, for vi ser en tendens til at lokal forankring, når det gjelder mat, blir viktigere både for bakeriene og så klart forbrukeren. Dette har vært vår mulighet til å tilby produkter som passer perfekt til disse kriteriene. Så fremtiden ser bra ut og vi tror vi skal være tilstede de neste 150 år også, sier viseadministrerende direktør i Norgesmøllene, Jan Erik Eikeland.
Det hele startet altså for 150 år siden da Gerdt H. Meyer sikret seg vannrettighetene i Vaksdals vassdraget utenfor Bergen. Vannet var viktig som energikilde ved mølledrift og historien er i gang.
Deler kunnskapen Norgesmøllene er opptatt av kunnskapsdeling og det å kunne skape gode resultater for seg selv og sine kunder.
- Dette er noe vi skal forsterke i tiden fremover. Husk, vi har 150 år med oppsamlet kunnskap og denne må vi dele med kundene våre, ellers har den ingen verdi, sier Haugsdal. I 1874 blir Fritzøe Møller etablert i Larvik og noen få år senere blir Skien Aktiemølle etablert. En Rugmølle blir satt i drift i Buvika utenfor Trondheim i 1897.
Møllerens har i jubileumsåret forsterket sitt budskap med TV-reklame hvor det spilles på tilstedeværelsen i store og små begivenheter i folks liv.
- Vi kan selvfølgelig en hel del om råvarer og produkter. Men for meg handler dette mest om relasjoner og minner. Og om fotavtrykkene som selskapet har skapt gjennom 150 år i det norske samfunnet. Alle er berørt av våre p