Spalten Snakk om etikk i Tidende tar denne gangen opp temaet sosiale medier og tannlegeetikk, og peker på at det ikke finnes noen særskilte bestemmelser i NTFs etiske regelverk som omhandler tannlegers bruk av sosiale medier,
det vil si nettbaserte tjenester som legger til rette for mange-til-mange-kommunikasjon og hvor innholdet i stor grad skapes av brukerne selv.
NTF og tannlegene er ikke i noen særstilling i så måte. Selv om sosiale medier har eksistert så lenge vi har hatt internett, og lenge før begrepet ble vanlig, på norsk i 2008.
Sosiale medier er en sekkebetegnelse uten klar definisjon, det er mange av dem og det er tusen ting å si. Her berøres bare et par temaer, så vidt.
Facebook, som er størst, med 3,2 millioner brukere i Norge, har regler for hva som er tillatt å publisere, som det kan være vanskelig å forstå. Nylig har vi opplevd at det prisbelønte pressefoto