Kjøttbransjen
12.12.2019
En optimal sammensetning av fett, karbohydrater og proteiner. Det er innholdet i suksessproduktet Foodbox som bedriften Dyrøymat AS i Brøstadbotn i Troms har blitt store på.
Det dreier seg om ernæringsmessig sunn ferdigmat og målgruppen for Foodbox er folk som trener på treningssentre i Norge. Her i landet er konseptet i ferd med å ta helt av og daglig leder Tore Nordahl i Dyrøymat AS forteller at pakningene med næringsrik frossen ferdigmat nå utgjør rundt ti prosent av årsomsetningen til Troms-bedriften.
KNAPPHET PÅ TID
- Dette er utrolig spennende for oss. Konseptet med frossen ferdigmat som selges på treningssentre, er beregnet på folk som er over gjennomsnittet opptatt av kropp og helse. Og de er det mange av etter hvert. Et annet interessant poeng med disse treningsvillige menneskene er at de ofte har knapt med tid og at de tyr til mikrobølgeovnen i forbindelse med matlaging. Her er det vi kommer inn i bildet, forteller en svært fornøyd Dyrøymat-leder.
40 000 PORSJ
Gå til medietKNAPPHET PÅ TID
- Dette er utrolig spennende for oss. Konseptet med frossen ferdigmat som selges på treningssentre, er beregnet på folk som er over gjennomsnittet opptatt av kropp og helse. Og de er det mange av etter hvert. Et annet interessant poeng med disse treningsvillige menneskene er at de ofte har knapt med tid og at de tyr til mikrobølgeovnen i forbindelse med matlaging. Her er det vi kommer inn i bildet, forteller en svært fornøyd Dyrøymat-leder.
40 000 PORSJ