VVS Aktuelt
22.10.2019
Volkswagen Transporter er originalen i klassen, med 12 millioner solgte eksemplarer over hele verden. Nå er den nye versjonen, T6.1, klar for nyttebilmarkedet.
I Norge leveres T6.1 med tre effektive 2,0-liters turbodieselmotorer (2,0 TDI), som alle tilfredsstiller utslippskravene i Euro 6d-TEMP-EVAP.
GJENNOMLASTNINGSLUKE
Volkswagen Nyttekjøretøy har utviklet helt nye løsninger, skreddersydd for arbeidshverdagen til håndverkere, eller andre med tilsvarende behov. Gjennomlastningsluke for ekstra lange objekter er standard: De kan nå skyves under dobbelbenken på passasjersiden. Det øker maksimal kollilengde fra 2450 mm til 2800 mm, og fra 2900 mm til 3300 mm for utgaver med lang akselavstand. Transporter vil også leveres med separat låsing av lasterommet som standard, med to moduser: låsing bare av kabinene, eller låsing bare av lasterommet. 230-volt stikkontakt er montert ved førersetet, samt et låsbart rom i dobbelbenken på passasjersiden (tilvalg).
MER DIREKTE
Den hydrauliske servostyringen i T6 erstattes av et elektromekanisk system i T6.1, som tillater aktive styreinngrep, noe som gir helt nye mulighet for nye assistentsystemer. Den elektromekaniske styringen overfører nemlig styrekommandoene mer direkte til hjulene enn systemet i de tidligere modellene. Det gjør T6.1 atskillig mer kvikkstyrt og presis ved svingkjø
Gå til medietGJENNOMLASTNINGSLUKE
Volkswagen Nyttekjøretøy har utviklet helt nye løsninger, skreddersydd for arbeidshverdagen til håndverkere, eller andre med tilsvarende behov. Gjennomlastningsluke for ekstra lange objekter er standard: De kan nå skyves under dobbelbenken på passasjersiden. Det øker maksimal kollilengde fra 2450 mm til 2800 mm, og fra 2900 mm til 3300 mm for utgaver med lang akselavstand. Transporter vil også leveres med separat låsing av lasterommet som standard, med to moduser: låsing bare av kabinene, eller låsing bare av lasterommet. 230-volt stikkontakt er montert ved førersetet, samt et låsbart rom i dobbelbenken på passasjersiden (tilvalg).
MER DIREKTE
Den hydrauliske servostyringen i T6 erstattes av et elektromekanisk system i T6.1, som tillater aktive styreinngrep, noe som gir helt nye mulighet for nye assistentsystemer. Den elektromekaniske styringen overfører nemlig styrekommandoene mer direkte til hjulene enn systemet i de tidligere modellene. Det gjør T6.1 atskillig mer kvikkstyrt og presis ved svingkjø