Utdanning
10.06.2016
Manstad skole i Fredrikstad deltar som eneste norske skole i Erasmus+-prosjektet «How children learn». I sentrum for prosjektet står ideen om hvilke kunnskaper barn trenger i det 21. århundre.
- Hvilke kunnskaper trenger dagens barn når de om 20 til 25 år skal inn i arbeidslivet? Dette spørsmålet er grunnlaget for «How children learn», sier Thorvald Heiaas, rektor ved Manstad skole i Fredrikstad.
Han forteller at initiativet til prosjektet kom fra det som er prosjektets «lead school», Kirkhill Nursery/Primary School i Aberdeen i Skottland. Manstad skole, liksom de øvrige deltakerskolene, ble invitert med i prosjektet av Kirkhill. De formulerte en prosjektsøknad med tittelen «How children learn» og søkte så kollektivt om midler fra EUs Erasmus+-program.
Med årets 17. mai-feiring som et høydepunkt var Heiaas og kollegiet ved Manstad skole i Fredrikstad verter for en samling av de skotske, svenske, spanske, neder
Gå til medietHan forteller at initiativet til prosjektet kom fra det som er prosjektets «lead school», Kirkhill Nursery/Primary School i Aberdeen i Skottland. Manstad skole, liksom de øvrige deltakerskolene, ble invitert med i prosjektet av Kirkhill. De formulerte en prosjektsøknad med tittelen «How children learn» og søkte så kollektivt om midler fra EUs Erasmus+-program.
Med årets 17. mai-feiring som et høydepunkt var Heiaas og kollegiet ved Manstad skole i Fredrikstad verter for en samling av de skotske, svenske, spanske, neder