Utdanning
29.04.2016
Regjeringen vil styrke arbeidet med språk og læring i barnehagene for å sikre barna god oppfølging og god overgang til skolen. Det skal vi få til ved å bygge videre på det beste i norsk barnehagetradisjon.
I stortingsmeldingen «Tid for lek og læring» som vi nylig la frem, er vi tydelige på at læringen skal skje gjennom en kombinasjon av lek og ulike tilrettelagte aktiviteter på barnas premisser. Den som leser meldingen, vil se at vi eksplisitt gir uttrykk for at vi ikke skal innføre individuelle opplæringsmål i barnehagen. Steffen Handal tar derfor feil når han hevder at vi ønsker ferdighetsmål i barnehagen (Utdanning 1. april).
Vi vet at mange barnehager allerede jobber godt og systematisk med språk og læring i barnehagen, i tråd med signalene vi gir i me
Gå til medietI stortingsmeldingen «Tid for lek og læring» som vi nylig la frem, er vi tydelige på at læringen skal skje gjennom en kombinasjon av lek og ulike tilrettelagte aktiviteter på barnas premisser. Den som leser meldingen, vil se at vi eksplisitt gir uttrykk for at vi ikke skal innføre individuelle opplæringsmål i barnehagen. Steffen Handal tar derfor feil når han hevder at vi ønsker ferdighetsmål i barnehagen (Utdanning 1. april).
Vi vet at mange barnehager allerede jobber godt og systematisk med språk og læring i barnehagen, i tråd med signalene vi gir i me