Nytt navn, ny visuell identitet
The Volvo Ocean Race er nå historie. Fra nå av vil regattaen bli kjent som kort og godt The Ocean Race. Selv om bilmerket Volvo vil opprettholde status hovedsponsor for det neste racet, er selskapet ikke lenger tittelsponsor. - Vårt ønske er å opprettholde et så nøytralt navn som mulig, men vi vil ikke lukke døren fullstendig for å få inn en tittel sponsor. Sannsynligvis vil i så fall det bli mer som The Ocean Race presented by sa Johan Salén som bekreftet at en visuell identitet snart vil bli publisert.
En regel
Samme morgen som presentasjonen av The Ocean Race ble det holdt årsmøte i IMOCA klassen. Der vedtok en nesten enstemmig forsamling (71 for, 4 blanke stemmer og 0 imot) for en ny versjon av klassereglene utviklet av presidenten Antoine Mermod og teknisk kommite. - I utgangspunktet er det ingen endringer, men regelen er skrevet i et enkelere sprog, mer forklarende og informativt, slik ar det blir lettere å foreta nødvenduge beslutninger, sa Mermod.
I utgangspunktet var planen å lage en regel tilpasset The Ocean Race, men nå når dette ikke er aktuelt, blir måleregelen mer eller mindre uforandret. Hovedforandringen