Dagligvarehandelen
11.11.2025
De som utvikler KI-agentene vil forme hvordan vi jobber, lærer og tar beslutninger. Spørsmålet er hvem som får bestemme hva som skal være igjen til oss.
Kunstig intelligens er på vei inn i arbeidslivet i en ny form: agentisk KI - systemer som ikke bare analyserer, men handler. De bestiller, planlegger, forhandler og lærer underveis. Denne teknologien er neste fase etter språkmodellene, og mange virksomheter tester den allerede i administrasjon, kundebehandling og prosjektstyring.
Likevel er diskusjonen overraskende overflatisk. Vi snakker om produktivitet og gevinst, men ikke om konsekvensene. Hva skjer når en algoritme kan gjøre en hel arbeidsprosess - ikke bare hjelpe til med den?
Flere analyser antyder at 30-70 prosent av dagens kunnskapsarbeid kan støttes eller delvis automatiseres av
Gå til medietLikevel er diskusjonen overraskende overflatisk. Vi snakker om produktivitet og gevinst, men ikke om konsekvensene. Hva skjer når en algoritme kan gjøre en hel arbeidsprosess - ikke bare hjelpe til med den?
Flere analyser antyder at 30-70 prosent av dagens kunnskapsarbeid kan støttes eller delvis automatiseres av


































































































