AddToAny

Vellykket oppgradering

Vellykket oppgradering
Nye Bavaria 38 er en forbedret versjon av volumselgeren på 37 fot. Vi prøveseilte båten utenfor Bergen i februar og konstaterte få overraskelser.
Test av Oceanis 37

Bavaria 38 mot Oceanis 37

Bavaria er konservative, og tar heller ingen risikable sjanser med sin nye 38-foter Båten er bygget på velkjente løsninger, men den har fått den oppgraderingen som nå alle de minste modellene har fått.

Bavaria 38s styrke er pris. Den gir imponerende mye båt, eller skal vi si hytte, for pengene. Verftet er langt fra nytenkende, men har utviklet en båt som faller i smak hos folk flest. Båtens svakheter er et resultat av båtens pris; enkle løsninger og rimelige detaljer.

Litt bedre

Oppgraderingen startet med 31-foteren sist sommer og nå har alle modellene opp til 40-fot fått et løft. Grepene som er gjort er spesielt synlig i cockpiten. Aktertoften er borte, noe som gjør at rattet er flyttet lenger bak. Det gir mer plass i cockpiten. Båten har fått en elektrisk åpning i hekken som også fungerer som en badeplattform. Det er flere luker på dekk, og vinduene er større. Innredningslay-outen er lik som modellen på 37-fot den erstatter, men volumet har vokst og plassen er bedre utnyttet.

Ikke alt er bedre

Den nye 38-foteren er blitt en bedre ferie- og solbåt, men den har blitt dårligere som havseiler. Cockpiten er hevet for å gi mer plass i akterlugarene. Cockpitkarmen er også blitt lavere. Det gjør at du sitter mindre beskyttet for vær og vind. Sikkerhetsmessig er hekkløsningen dårligere. Tidigere hadde man en mulighet til å komme seg om bord igjen

Les mer

Flere saker fra SEILmagasinet

Seilmagasinets oppslag har skapt engasjement - blad og seilmaker lager orienteringsmøte
SEILmagasinet 21.02.2020
Fredrikstad Seilforening legger siste finpuss på sommerens 2Star og mener regattaen er ideell for seilere som tenker OL 2024.
SEILmagasinet 21.02.2020
Norske seilere tenker offshore i 2024, men får ikke NSF med på satsingen.
SEILmagasinet 20.02.2020
Det er ikke noe lite løft X-Yachts har tatt ved å lansere en serie nye båter fra 37 til 55 fot. Serien innebærer en tilnærming mellom de tradisjonelle turbåtene og den optimaliserte IMX-rekken av regattabåter.
SEILmagasinet 20.02.2020
Oceanis-serien er midt i et generasjonsskifte, og nyheten på 40 fot er viktig for det norske markedet.
SEILmagasinet 20.02.2020

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batliv bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten golferenno gravplassen gullur handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten HRRnett hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalen journalisten juristkontakt kampanje khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt musikkultur natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse psykologiskno religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sno-ski sykepleien synkron tannhelsesekreteren teknisk-ukeblad Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transit-magasin transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt