Magma
21.04.2021
Da butikkene koronastengte i mars, sluttet vi ikke helt å handle. De digitale butikkene er døgnåpne og grenseløse, og i fjor la nordmenn igjen godt 156 milliarder kroner i norske nettbutikker.
INNTIL I FJOR utgjorde tjenester den største andelen av nordmenns netthandel. Men i fjor doblet vi nettinnkjøpene av fysiske varer. Omsetningen endte på hele 84,8 milliarder kroner, viser årets e-handelsrapport fra Nets. I tillegg kjøpte nordmenn tjenester for 31 milliarder kroner; et høyt tall med tanke på et summen inneholder betydelig færre reiser enn vanlig, og heller ikke konsertbilletter. I stedet kjøpte vi strømmetjenester, nettkurs og konsumerte kultur via digitale plattformer.
- E-handel var allerede i ferd med å endre seg i raskt tempo. Men i mars 2020 steg vi inn i en tidsmaskin som forandret verden. Pandemien har dyttet e-handelen to år inn i fremtiden, og vi må være forberedt på denne vesentlige endringen, sier Patrik Müller, E-handelsekspert i Nets.
20 MILLIARDER PÅ KLÆR OG SKO
Selv om ingen gikk på julebord og feiringene var få i fjor, klikket vi fremdeles hjem store mengder klær og sko i 2020. En av tre nordmenn fikk hjemsendt minst ett
Gå til mediet- E-handel var allerede i ferd med å endre seg i raskt tempo. Men i mars 2020 steg vi inn i en tidsmaskin som forandret verden. Pandemien har dyttet e-handelen to år inn i fremtiden, og vi må være forberedt på denne vesentlige endringen, sier Patrik Müller, E-handelsekspert i Nets.
20 MILLIARDER PÅ KLÆR OG SKO
Selv om ingen gikk på julebord og feiringene var få i fjor, klikket vi fremdeles hjem store mengder klær og sko i 2020. En av tre nordmenn fikk hjemsendt minst ett