Dagligvarehandelen
04.05.2021
Autostore vil inn i norsk dagligvarehandel. Økt netthandel og stadig mer utålmodige forbrukere skal gi innpass for selskapets robotiserte lagersystem.
-Dagligvarehandelen har enorme volumer, og er en bransje der netthandel kommer til å fortsette å vokse. Det er en global trend, sier adm. direktør Karl Johan Lier.
I USA utgjør netthandel allerede 10 prosent av dagligvaresalget.
- Pandemien har akselerert veksten på nettet, fremholder Lier.
Langt større volumer
Autostore ble grunnlagt i 1996 i Nedre Vats i Rogaland, og har blitt en suksesshistorie. Fra 2005 har selskapet utviklet og solgt robotiserte lagersystemer for detaljhandelen i en rekke land.
I fjor omsatte Autostore for 1,7 milliarder. I år sikter selskapet mot en omsetning på 2,5 milliarder.
- Trenden fremover vil bli automatiserte lagre nærmere sluttkundene som forventer kortere leveringstid.
Der det før var tale om dag
Gå til medietI USA utgjør netthandel allerede 10 prosent av dagligvaresalget.
- Pandemien har akselerert veksten på nettet, fremholder Lier.
Langt større volumer
Autostore ble grunnlagt i 1996 i Nedre Vats i Rogaland, og har blitt en suksesshistorie. Fra 2005 har selskapet utviklet og solgt robotiserte lagersystemer for detaljhandelen i en rekke land.
I fjor omsatte Autostore for 1,7 milliarder. I år sikter selskapet mot en omsetning på 2,5 milliarder.
- Trenden fremover vil bli automatiserte lagre nærmere sluttkundene som forventer kortere leveringstid.
Der det før var tale om dag