Bedre Skole
01.12.2017
Edvard Befring & Bjørg-Elin Moen Ungdom, læring og forebygging Cappelen Damm 146 sider
Edvard Befring og Bjørg-Elin Moens bok er rettet mot eldre barns behov, og innholdsmessig er det lærere og lærerstudenter på trinn 5−10 og 8−13 som er målgruppen. Om andre skulle finne på å kikke i den, er det stoff av mer generell interesse i boken. Det er en lett tilgjengelig fagbok som godt kan anbefales til en bredere leserkrets enn det forfatterne selv indikerer. Det kommer tydelig frem at boken tar utgangspunkt i elevens perspektiv, og forfatterne gir inntrykk av et oppriktig ønske om å bidra til en pedagogisk praksis som ser den enkelte elevs behov i opplæringen.
Pedagogisk invalidisering
Kapitlene 2, 4, 5 og 6 omfatter tema som har interesse for lærere, uavhengig av trinn. Her handler det om læring og kompetanseutvikling med tanke på å bevare elevens glede ved å lære. Det �
Gå til medietPedagogisk invalidisering
Kapitlene 2, 4, 5 og 6 omfatter tema som har interesse for lærere, uavhengig av trinn. Her handler det om læring og kompetanseutvikling med tanke på å bevare elevens glede ved å lære. Det �