Utdanning
01.04.2016
I Utdanning 21/2015 har Bjørn Olsen et innlegg om kravet til tverrfaglighet i skolen.
Han bruker Universitetet i Oslos satsing på livsvitenskap som eksempel og mener dette begrunner behovet for allmennlæreren i grunnskolen.
Jeg er svært uenig med Olsen i skolemyndighetenes satsing på allmennlæreren og «folkeadjunktenpå 1970- og 80-tallet. Det førte til en nedbygging av faglighet etter hvert som skolen fikk flere oppgaver. Satsing på en demokratisk skole med like rettigheter for alle, var positivt. Elevene ble gode til å samarbeide og fikk respekt for hverandre. En viktig effekt var
Gå til medietJeg er svært uenig med Olsen i skolemyndighetenes satsing på allmennlæreren og «folkeadjunktenpå 1970- og 80-tallet. Det førte til en nedbygging av faglighet etter hvert som skolen fikk flere oppgaver. Satsing på en demokratisk skole med like rettigheter for alle, var positivt. Elevene ble gode til å samarbeide og fikk respekt for hverandre. En viktig effekt var