Dagligvarehandelen
02.02.2021
Nær seks millioner mennesker har sett Tore Solstad skjære svinekoteletter på eurospar Brokelandsheia. Facebook-fenomenet er en viktig bidragsyter til at omsetningen økte med 50 prosent i 2020.
Dagligvarehandelen i Norge hadde et godt 2020. Men for eierne av Eurospar Brokelandsheia ble det ekstra godt. Brødrene Cato og Tore Solstad og medeier og assisterende butikksjef Sindre de Bartolo kunne notere enn netto omsetning på 145 millioner kroner, mot 96 millioner året før.
Facebook fenger
I tillegg til koronaeffekten med mindre reising og mer norgesferie, har supermarkedet langs E18 ved inngangen til Sørlandet fått et økende antall kunder som trekkes til butikken fordi de har sett videoene som legges ut på butikkens Facebook-side flere ganger i uken. Her reklamerer pølsemaker Tore med glimt i øyet og stor entusiasme for tilbudene de kan friste med i ferskvaredisken - kun på Eurospar Brokelandsheia. Facebooksiden har i skrivende stund 54.000 følgere, men videoene som legges ut har langt flere visninger. Med sin karakteristiske klasking på kjøttstykkene og rå latter, fenger Tore sitt publikum.
- Vi så en endring i fjor. Blan
Gå til medietFacebook fenger
I tillegg til koronaeffekten med mindre reising og mer norgesferie, har supermarkedet langs E18 ved inngangen til Sørlandet fått et økende antall kunder som trekkes til butikken fordi de har sett videoene som legges ut på butikkens Facebook-side flere ganger i uken. Her reklamerer pølsemaker Tore med glimt i øyet og stor entusiasme for tilbudene de kan friste med i ferskvaredisken - kun på Eurospar Brokelandsheia. Facebooksiden har i skrivende stund 54.000 følgere, men videoene som legges ut har langt flere visninger. Med sin karakteristiske klasking på kjøttstykkene og rå latter, fenger Tore sitt publikum.
- Vi så en endring i fjor. Blan