Dagligvarehandelen
18.06.2024
Varepraten Slåttebrus fra Felleskjøpet
Are Knudsen
are@dagligvarehandelen.no
Felleskjøpet opplevde enorm respons da samvirket lanserte fjøsnissebrus før jul. Alle Felleskjøpet-butikkene ble utsolgt lenge før juleaften. I påvente av at årets fjøsnissebrus kommer senere i høst, lanserer Felleskjøpet nå en helt ny brus med det som beskrives som «en frisk smak av sommer og sol».
- For oss ble det helt naturlig at en ny brus på denne tiden av året måtte få navnet Slåttebrus. Det handler om gravensteinepler og solmodne rips fra norske produsenter, forteller kategorisjef Maren Dahl i Felleskjøpet Agri i en pressemelding.
Mens julebrusen fylles på glassflaske, er Slåttebrus tappet på boks. Felleskjøpet gjør et tydelig poeng ut av hvor den tomme boksen skal havne etter at innholdet er fortært.
- Er det et sted boksene aldri må havne, så er det ute på jordet. Metallbokser i dyrefôret kan få fatale følger for dyra. Den klare oppfordringen er: pant! Ikke kast i naturen, sier Maren Dahl.
Med lanseringen av Slåttebrus skriver Felleskjøpet enda et nytt kapittel i satsingen på mat under sitt eget varemerke. Fra tidligere har bondesamvirkets butikker blant annet potetchips, honning, solbærsaft og en rekke havprodukter. Noen avdelinger selger også kvalitetsprodukter fra Tine og Nortura.
Slåttebrus er utviklet i samarbeid med Oppegård Brus, og er produsert av Fjordfolk Bryggeri i Sandefjord.
- I Felleskjøpet er vi klare på at matproduktene våre skal være basert så mye som mulig på råvarer fra norske matprodusenter. Denne brusen passer like godt på sommerbordet som i traktoren til bonden. Med Slåttebrus håper vi å ha funnet smaken av norsk sommer, sier Maren Dahl.
Billig på grillen
First
Gå til medietAre Knudsen
are@dagligvarehandelen.no
Felleskjøpet opplevde enorm respons da samvirket lanserte fjøsnissebrus før jul. Alle Felleskjøpet-butikkene ble utsolgt lenge før juleaften. I påvente av at årets fjøsnissebrus kommer senere i høst, lanserer Felleskjøpet nå en helt ny brus med det som beskrives som «en frisk smak av sommer og sol».
- For oss ble det helt naturlig at en ny brus på denne tiden av året måtte få navnet Slåttebrus. Det handler om gravensteinepler og solmodne rips fra norske produsenter, forteller kategorisjef Maren Dahl i Felleskjøpet Agri i en pressemelding.
Mens julebrusen fylles på glassflaske, er Slåttebrus tappet på boks. Felleskjøpet gjør et tydelig poeng ut av hvor den tomme boksen skal havne etter at innholdet er fortært.
- Er det et sted boksene aldri må havne, så er det ute på jordet. Metallbokser i dyrefôret kan få fatale følger for dyra. Den klare oppfordringen er: pant! Ikke kast i naturen, sier Maren Dahl.
Med lanseringen av Slåttebrus skriver Felleskjøpet enda et nytt kapittel i satsingen på mat under sitt eget varemerke. Fra tidligere har bondesamvirkets butikker blant annet potetchips, honning, solbærsaft og en rekke havprodukter. Noen avdelinger selger også kvalitetsprodukter fra Tine og Nortura.
Slåttebrus er utviklet i samarbeid med Oppegård Brus, og er produsert av Fjordfolk Bryggeri i Sandefjord.
- I Felleskjøpet er vi klare på at matproduktene våre skal være basert så mye som mulig på råvarer fra norske matprodusenter. Denne brusen passer like godt på sommerbordet som i traktoren til bonden. Med Slåttebrus håper vi å ha funnet smaken av norsk sommer, sier Maren Dahl.
Billig på grillen
First


































































































