AddToAny

Tips oss om produkt- lanseringer!

Varepraten Slåttebrus fra Felleskjøpet
Are Knudsen
are@dagligvarehandelen.no
Felleskjøpet opplevde enorm respons da samvirket lanserte fjøsnissebrus før jul. Alle Felleskjøpet-butikkene ble utsolgt lenge før juleaften. I påvente av at årets fjøsnissebrus kommer senere i høst, lanserer Felleskjøpet nå en helt ny brus med det som beskrives som «en frisk smak av sommer og sol».
- For oss ble det helt naturlig at en ny brus på denne tiden av året måtte få navnet Slåttebrus. Det handler om gravensteinepler og solmodne rips fra norske produsenter, forteller kategorisjef Maren Dahl i Felleskjøpet Agri i en pressemelding.
Mens julebrusen fylles på glassflaske, er Slåttebrus tappet på boks. Felleskjøpet gjør et tydelig poeng ut av hvor den tomme boksen skal havne etter at innholdet er fortært.
- Er det et sted boksene aldri må havne, så er det ute på jordet. Metallbokser i dyrefôret kan få fatale følger for dyra. Den klare oppfordringen er: pant! Ikke kast i naturen, sier Maren Dahl.
Med lanseringen av Slåttebrus skriver Felleskjøpet enda et nytt kapittel i satsingen på mat under sitt eget varemerke. Fra tidligere har bondesamvirkets butikker blant annet potetchips, honning, solbærsaft og en rekke havprodukter. Noen avdelinger selger også kvalitetsprodukter fra Tine og Nortura.
Slåttebrus er utviklet i samarbeid med Oppegård Brus, og er produsert av Fjordfolk Bryggeri i Sandefjord.
- I Felleskjøpet er vi klare på at matproduktene våre skal være basert så mye som mulig på råvarer fra norske matprodusenter. Denne brusen passer like godt på sommerbordet som i traktoren til bonden. Med Slåttebrus håper vi å ha funnet smaken av norsk sommer, sier Maren Dahl.

Billig på grillen
First
Gå til mediet

Flere saker fra Dagligvarehandelen

Haugen-Gruppen overtar distribusjonen av PepsiCo sin portefølje i Norge fra nyttår: Snacksmerkene Lay's, Doritos og Cheetos, og frokostblandingen Quaker Cruesli.
Dagligvarehandelen 11.11.2025
Dagligvarehandelen 11.11.2025
Siden lanseringen i september har Kvikk Lunsj Biter blitt populær. Allerede er over én million poser solgt ut av butikk.
Dagligvarehandelen 11.11.2025
Meny Løren i Oslo markedsfører seg med rette som «Julebrusbutikken». År for år har sortimentet vokst, og i år er hele 85 sorter på plass i hyllene.
Dagligvarehandelen 11.11.2025
Dagligvarehandelen 11.11.2025

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

magazines-image

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batmagasinet bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten gravplassen handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten HRRnett hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalisten juristkontakt khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport Kontekst lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sykepleien synkron tannhelsesekreteren Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transit-magasin transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt