SKOG
14.03.2018
Det er viktig at dieseltankene som skogsentreprenørene bruker er lette å frakte med seg. Her tres en 900-liters tank rett ned på to av tømmerstagene på lassbæreren.
Stadig nye krav til oppbevaring og transport av mobile dieseltanker gjør at entreprenørbransjen bør gå nøye gjennom dieseltank-parken sin i år.
S
kal du oppbevare, og ikke minst frakte, drivstofftanker, så er det mange forskrifter som du må ta hensyn til. Som skogsentreprenør er det du som er ansvarlig for at tankene dine er i orden og ikke påfører skade i form av lekkasje eller utsetter noen for fare.
2018 BLIR ET spesielt år. I 2014 kom den nye forurensningsforskriften som blant annet sa at større stasjonære drivstofftanker skal ha dobbel vegg med full oppsamlingsmulighet ved eventuell lekkasje. Selv om dette ikke gjelder mobile tanker, har det blitt mye fokus på kvalitet og bruk av disse også.
Forskriften fikk en overgangstid på fem år som går ut til nyttår. Derfor er det trolig svært mange entreprenører som nettopp i år skal bygge om eller skaffe nye anlegg for
Gå til medietS
kal du oppbevare, og ikke minst frakte, drivstofftanker, så er det mange forskrifter som du må ta hensyn til. Som skogsentreprenør er det du som er ansvarlig for at tankene dine er i orden og ikke påfører skade i form av lekkasje eller utsetter noen for fare.
2018 BLIR ET spesielt år. I 2014 kom den nye forurensningsforskriften som blant annet sa at større stasjonære drivstofftanker skal ha dobbel vegg med full oppsamlingsmulighet ved eventuell lekkasje. Selv om dette ikke gjelder mobile tanker, har det blitt mye fokus på kvalitet og bruk av disse også.
Forskriften fikk en overgangstid på fem år som går ut til nyttår. Derfor er det trolig svært mange entreprenører som nettopp i år skal bygge om eller skaffe nye anlegg for