Dagligvarehandelen
16.09.2025
Fjordland tar trenden med proteinrike produkter til en ny kategori, og lanserer Proteinbowls.
Proteinrike produkter har blitt en populær trend, særlig blant ungdom og unge voksne.
Denne uken kommer to ekstra proteinrike ferdigretter fra Fjordland.
- Proteinsegmentet er i rask vekst i mange andre kategorier, og vi ønsker å skape ytterligere kategorivekst, erklærer leder for markedsavdelingen i Fjordland, Irene Wegner Adolfsen.
Først med ferdigmat
Proteinrettene har fått en egen fargekode i Fjordlands nye fargeunivers, og ifølge dem selv er de først med ferdigmat i dette segmentet.
- Ambisjonen er å utvikle proteinsegmentet - også i ferdigmathylla. Vi er kategorikapteinen, så det er viktig at vi bidrar med nye vekstkonsepter, mener Irene Wegner Adolfsen.
Hovedmålgruppen er aktive unge menn og kvinner. Leverandøren mener de har satt sammen et helhetlig konsept som ikke bare er proteinrikt, men også sunt.
- Aktive, unge voksne vil også ha mye grønnsaker. Dette er godt balanserte retter. Vi har tenkt på hele opp
Gå til medietDenne uken kommer to ekstra proteinrike ferdigretter fra Fjordland.
- Proteinsegmentet er i rask vekst i mange andre kategorier, og vi ønsker å skape ytterligere kategorivekst, erklærer leder for markedsavdelingen i Fjordland, Irene Wegner Adolfsen.
Først med ferdigmat
Proteinrettene har fått en egen fargekode i Fjordlands nye fargeunivers, og ifølge dem selv er de først med ferdigmat i dette segmentet.
- Ambisjonen er å utvikle proteinsegmentet - også i ferdigmathylla. Vi er kategorikapteinen, så det er viktig at vi bidrar med nye vekstkonsepter, mener Irene Wegner Adolfsen.
Hovedmålgruppen er aktive unge menn og kvinner. Leverandøren mener de har satt sammen et helhetlig konsept som ikke bare er proteinrikt, men også sunt.
- Aktive, unge voksne vil også ha mye grønnsaker. Dette er godt balanserte retter. Vi har tenkt på hele opp


































































































