Bedre Skole
10.06.2016
Når Johan From ytrer seg, signerer han som «Professor og leder av skolelederutdanningen, Handelshøyskolen BI». Han skriver altså ikke bare som sint debattant, men på vegne av BIs rektorskole, Norges klart største.
Derfor er det viktig å lese hva From skriver om skole, lærere og undervisning.
I Bedre Skole 1/2016 skriver han om «En tapt sak». Hans poeng er at motstanderne av undervisning, kunnskap og læring i skolen nå har tapt. For slike motstandere av læring er det mange av, skal vi tro From.
Han innleder slik: «Da vi på Handelshøyskolen BI for over 10 år siden startet skolelederutdanning og satte økt læringsutbytte for elevene som vår viktigste prioritet, gikk det et sjokk gjennom SkoleNorge. » Noe slikt sjokk kan jeg ikke huske, annet enn at mange ble forundret over at det var nettopp BI som var valgt ut til å drive rektorutdanning for norsk skole. For BI hadde ikke akkurat utmerket seg ved forskning knyttet til skole, undervisning og læring. Gode miljøer finnes det derimot ve
Gå til medietI Bedre Skole 1/2016 skriver han om «En tapt sak». Hans poeng er at motstanderne av undervisning, kunnskap og læring i skolen nå har tapt. For slike motstandere av læring er det mange av, skal vi tro From.
Han innleder slik: «Da vi på Handelshøyskolen BI for over 10 år siden startet skolelederutdanning og satte økt læringsutbytte for elevene som vår viktigste prioritet, gikk det et sjokk gjennom SkoleNorge. » Noe slikt sjokk kan jeg ikke huske, annet enn at mange ble forundret over at det var nettopp BI som var valgt ut til å drive rektorutdanning for norsk skole. For BI hadde ikke akkurat utmerket seg ved forskning knyttet til skole, undervisning og læring. Gode miljøer finnes det derimot ve