AddToAny

Strong dissatisfaction of university pedagogy courses?

As we know from our courses, it is hard to learn and to change, which is what we ask of our colleagues, four employees at the Department of Education at the University of Oslo write.
As employees at the Department of Education and LINK, the center for learning and education at the University of Oslo (UiO), we have responsibility for the university pedagogy course portfolio.

We have heard it all from our colleagues in our courses: Praise, bored grunts, complaints, thanks, anger with having to take time out of their schedules, and reflections that give us hope in the teaching and learning in Norwegian higher education.

Although it is tempting, it is too easy to be defensive about the recent article in Khrono on university pedagogy. Instead, we will respond using deliberative communication, one of the principles we teach in our courses. Deliberative communication asks us and our participants to listen to all voices, whether from students, the research literature, administrators, course evaluations, university leaders, or those who sidle up to us during a coffee break and shyly offer informal feedback to us.

The critical voices we hear in Khrono include, for example, Lars Petter Storm Torjussen who claims, among other things, that the idea and theoretical basis within

Les mer

Flere saker fra Khrono

Den norske kyrkja utmerker seg negativt samanlikna med folkekyrkjene i nabolanda. Dei har på ein ganske annan måte rekruttert biskopar frå akademiske toppstillingar, skriv Hallgeir Elstad.
Khrono 30.11.2022
I løpet av et drøyt år var stipendiaten ved Høgskulen på Vestlandet medforfatter på over 30 vitenskapelige artikler. Nå har Springer Nature trukket tilbake en av dem.
Khrono 30.11.2022
Vi kan aldri godta at noen ødelegger kunst som et politisk virkemiddel, for som debatten den siste tiden har vist er veien derifra til å diskutere politisk motivert vold skremmende kort, skriver Ivar Fossberg Aulie.
Khrono 29.11.2022
Ap og Sp er enige med SV om å øke studiestøtten, men står fast på å innføre skolepenger for studenter utenfor EØS. Griegakademiet og Havforskningsinstituttet får jobbe videre med sine byggeprosjekter.
Khrono 29.11.2022
- Reaksjonen med scenenekt føyer seg inn i et mønster vi ikke vil ha, sier rektor Klaus Mohn ved Universitetet i Stavanger.
Khrono 29.11.2022

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

magazines-image

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batliv bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten gravplassen handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten HRRnett hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalisten juristkontakt khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport Kontekst lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sykepleien synkron tannhelsesekreteren Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transit-magasin transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt