Arkitektnytt
23.11.2016
Arbeidet med ny, tverrfaglig arkitektforening kostet NIL, NAL, NLA og Afag 1,3 millioner kroner. Nå tar styringsgruppa selvkritikk.
Da arbeidet med ny, felles arkitektorganisasjon havarerte i mars, etter fire års arbeid, satte NAL, NIL og NLA seg ned for å evaluere prosessen og skrive en avslutningsrapport. I begynnelsen av oktober var evalueringen klar.
Den viser blant annet at arbeidet med ny organisasjon har kostet NAL, NIL og NLA til sammen 1,3 millioner kroner. I utregningen ligger konsulenthonorar, prosjektrapporter og film, honorar til presidentene samt reiser, møter, servering og kontorutgifter.
I tillegg kommer 3000 arbeidstimer for
ARBEIDET MED NY ORGANISASJON
September 2012:
• NALs representantskap ga NAL-styret klarsignal om å jobbe for ny organisasjon.
Mai 2013:
• Første rapport fra styringsgruppen for ny organisasjon utgis.
Desember 2013:
• Midtveisrapport fra styringsgruppen utgis.
Mars 2014:
• Sluttrapport med forslag til ny organisasjon bestående av Afa
Gå til medietDen viser blant annet at arbeidet med ny organisasjon har kostet NAL, NIL og NLA til sammen 1,3 millioner kroner. I utregningen ligger konsulenthonorar, prosjektrapporter og film, honorar til presidentene samt reiser, møter, servering og kontorutgifter.
I tillegg kommer 3000 arbeidstimer for
ARBEIDET MED NY ORGANISASJON
September 2012:
• NALs representantskap ga NAL-styret klarsignal om å jobbe for ny organisasjon.
Mai 2013:
• Første rapport fra styringsgruppen for ny organisasjon utgis.
Desember 2013:
• Midtveisrapport fra styringsgruppen utgis.
Mars 2014:
• Sluttrapport med forslag til ny organisasjon bestående av Afa