AddToAny

Produktnytt: Tips oss om produkt- lanseringern.no

I februar lanserte Haugen-Gruppen en bearnaisesaus som kan stå utenfor kjølen. Det har vært en knallsuksess.
Story House Egmont har trukket seg ut av Shape up-magasinet, og redaktøren har overtatt. Samtidig blir papirutgaven lagt ned.
Det skjer etter 30 år i Story House Egmonts produktportefølje. Redaktør Hanna Sundquist satser fullt på et digitalt univers.
Shape up har frem til de siste årene vært et lønnsomt tilskudd til mediehusets magasinportefølje. Toppen nådde de rundt årtusenskiftet, hvor opplagstallet lå jevnt over 30 000 per utgave. Opplagstallet i 2022 lå på knappe 8600.
- Dessverre må vi bare innse at det ikke lenger er bærekraftig å produsere magasinet i fysisk papirform. Det er med tungt hjerte at jeg beslutter å stoppe printproduksjonen, men samfunnet er i stadig endring, sier Sundquist i en pressemelding.
Shape up satser i stedet på å bygge videre på treningsuniverset, som vil bestå av en online treningsportal, events, sosiale medier og podcast.Epok No12 Frosty Green relanseres i nytt format, melder Bat Norway. Ettersom det ble introdusert en minstestørrelse for porsjonssnus 1. januar i år, relanserer Bat Norway Epok No12 Frosty Green 2 i et nytt format. Den nye lanseringen heter Epok No11 Frosty Green 2 og har samme smak og nikotinstyrke som originalen. Produktet kommer i et all white slim-format slik som resterende produkter i Epok porteføljen.

Burgerkjeden Max starter 2024 med lansering av en ny kampanjeburger, Frisco BBQ Chipotle, som skal ta BBQ-smaken til et nytt nivå, ifølge en pressemelding. Sausen er oppdatert med chipotle og kombinert med bacon, ost og løkringer. Burgeren lanseres 11. januar på alle restauranter og kan fås med enten Beef, Crispy Supreme, Plant Beef, Grilloumi eller Grand Chicken. Den originale Frisco BBQ Chipotle består av Friscobrød, biff, sprøstekt bacon, cheddarost, isbergsalat, chipotlesaus, majones, løkringer, syltet agurk og syltet rødløk.
Max kan ellers fortelle at Pizzabunn Pinsella er en fersk, håndlaget porsjons pizzabunn laget av surdeig fra Italia. Topp pizzabunnen med dine favorittingredienser, og nyt smaken av Italia hjemme, oppfordrer Oluf Lorentzen.
Kommer i pakker med to bunner á 130 g fra produsent Quelli Della.

Alex & Phil er en ny, økologisk barnematserie som distribueres av jensen & Co. Alex&Phil er først i Norge med mat til barn i Tetra Recart-forpakning, som har 80 prosent mindre klimapåvirkning enn et glass med lokk.
Barnematen er laget med produsentens egen, kaldpressede rapsolje fra Gunnarshögs gård i Sverige, den er proteinrik og inneholder essensielle fettsyrer. De er Debio-godkjent, samt melk- og glutenfrie.
Pasta Bolognese Måltid +8mnd 200 gram er et komplett måltid hvor det i stedet for tradisjonell pasta er brukt linsepasta.
BBQ-inspirerte burgere er en gjenganger blant gjestene. Årets oppdatering, Frisco BBQ Chipotle, skal være en saftig BBQ-burger som inneholder «en perfekt balanse mellom søtt og salt». Sausen inneholder røkt chili, som gir en tydelig røksmak uten overdreven sødme.
Chipotle er et krydder som ofte brukes i meksikansk matlaging. Det er en tørket og røkt jalapeño chili som vanligvis selges i pulverisert eller hermetisk form. Chipotlekrydder gir en røkfylt og krydret smak til maten, og brukes ofte i marinader, sauser, gryteretter og på grillet kjøtt.

Bolognesen er laget av økologisk oksekjøtt som har fått koke lenge sammen med buljong, tomater, løk og grønnsaker som squash, gulrot og pastinakk. Lett krydret med hvitløk og oregano.
Lasagne Vegetar Måltid +8mnd 200 gram er et vegetarisk måltid laget av linsepasta, tomatsaus med røde linser og grønnsaker som pastinakk, paprika, squash og løk. Lett krydret med basilikum og hvitløk.
Alex & Phil Grøt Blåbær & Havre samt Grøt Eple & Havre er begge for barn fra åtte måneders alder og skal være en mettende grøter laget med mye havre.
Orkla Confectionery & Snacks Norge lanserer bestselgeren Smash i en ekstra stor 350g pose i årets første lanseringsvindu. De har merket seg at forbrukerbehovet for Smash i ulike formater har økt den siste tiden. Tidligere har de introdusert en mindre pose (100g), og nå kommer altså en ekstra stor pose som skal være perfekt til å dele med familie og venner i helgen.

Deli de Luca lanserte i fjor høst hvetebolle med eple, kanel og vaniljekrem.

Pringles har utviklet et nytt papirrør i et samarbeid med Fost Plus og det Synes du det var tungt å komme igang i det nye året? Da kan du være glad du ikke var måkeansvarlig ved en dagligvarebutikk på Sørlandet. Mange butikker måtte redusere åpningstidene kraftig de første dagene i 2024, og enda mange flere opplevde at varene ikke kom frem, eller at de kom sterkt forsinket. Kundene hadde også til dels store problemer med å bakse seg frem til butikken. Men ikke hos joker Grimstad!
Butikksjef Katrine Runar er
belgiske ingeniør- og R&D-teamet ved Kellogg's. Målet er full resirkulerbarhet for den ikoniske chips-emballasjen. Det nye røret består av 90 prosent papir.
Den tidligere brukte stålbasen har blitt erstattet med et papirfiberalternativ. Men lokket er fortsatt laget av plast, opplyser produsenten. Tuben kan nå resirkuleres i papirgjenvinningen. De ulike materialene i den gamle emballasjen kunne Fazer lanserer Oat Choco I Norge, og mener selv at det både ser ut som, føles som, lukter og smaker som sjokolade. Karl Fazer Oat Choco 62 gram er et melkefritt alternativ til melkesjokolade som er laget av havre. Produsenten mener det er en sjokoladefornyelse av sambygdingene nå omdøpt til jenta med Spaden, eller Katrine mot snøen. Hun ville ikke skuffe kundene med stengt butikk ett eneste minutt, selv om hele Grimstad sentrum var totalt nedsnødd.
Flere dager på rad gikk hun hjemmefra klokken 04 på morgenen for å bakse seg frem til joker-butikken i Storgata og måke frem inngangen og parkeringsplassen for hånd. Det kaller vi pågangsmot!

ikke separeres av forbrukeren, noe som gjorde resirkuleringsprosessen vanskelig.
Emballasjen skal være helt lufttett og tilby 15 måneders holdbarhet før åpning, ifølge Packnews.
Nå skal nye maskiner installeres på alle Pringles´ rørproduksjonslinjer i Belgia. Teknologien forventes å bli rullet ut til alle Pringles-produksjonslinjer i Europa i de kommende årene.

som er god for planeten, og som passer for laktoseintolerante, veganere, de som ønsker å unngå meieriprodukter og alle som vil spise mer plantebasert.
Finnes i to varianter, Original og Hasselnøtt. Blir å finne i Meny, Spar, Bunnpris, Obs og Coop Mega fra februar.Bearnaise er én av de mest populære sausene til grillmaten, og Caj P er den første bearnaisen som kommer på squeeze-flaske og samtidig kan eksponeres utenfor butikkenes kjøledisker.
- Dette sikrer mye bedre plassering i butikk. Den kan eksponeres sammen med Sweet Bay Ray og andre relaterte produkter på butikkenes grilltorg, noe som igjen har ført til hurtig salgsvekst, sier salgs- og markedsdirektør Peter A. Ravn i Haugen-Gruppen.

Convenience
Siden lanseringen i februar, har hele 72.000 flasker Caj P Bearnaise Sauce funnet veien ut av de norske butikkhyllene, og produktet har seilt rett opp på andreplass blant de mest solgte Caj p-sausene.
- Jeg er faktisk ikke overrasket, for denne sausen ble lansert i Sverige i fjor, og der har den gått veldig bra, sier Ravn.
- Så hva skyldes denne suksessen? - Det handler om convenience. Det skal være lettvint og godt. Her får du en av Norges mest populære sauser på klemmeflaske, samtidig som den ikke behøver å stå kjølt. Det gjør den for eksempel veldig praktisk å ta med seg på piknik i parken. Samtidig ser vi at bearnaise får flere bruksområder, som for eksempel på pizza.

God holdbarhet
- Hvor lenge kan den stå på gulv i butikk?
- Uåpnet har den en holdbarhet på 12 måneder, så det er ingen fare for at den går ut poå dato, forsikrer Ravn.
- Hvorfor må den ikke på kjøl? - Har du riktig teknologi, så må den ikke stå på kjøl. Men denne teknologien koster, og derfor er vi foreløpig de eneste på markedet. Vi er kjent med et par produkter i utlandet, men her er vi alene om det.

God brutto
Peter A. Ravn kan også lokke med andre fordeler ved Caj P Beranaise Sauce.
- Den gir omsetning og fortjeneste til butikkene. Denne lille flaksen koster 49,90 i butikk, og uten at jeg kan gi deg et eksakt tall, kan jeg i alle fall love deg at den har vesentlig bedre brutto enn en flaske ketsjup, smiler salgs- og markedssjefen lurt.
Og det kan synes som om de norske dagligvarekjedene raskt innså potensialet i kjølt bearnaisesaus. Samtlige av de tre store paraplykjedene tok den inn, og den ligger i grunnsortimentet hos Rema 1000, Obs, Extra, Coop Mega, Meny, Spar, Eurospar og Bunnpris. I tillegg kan den handles inn hos Oda.WNorwegian Energy og Mads Bækkelund prøver seg med verdens første helt veganske energidrikk.
- Vi høster tare i blant annet Lyngenfjorden, og er på vei inn i et samarbeid med Lerøys taresatsing. Produksjonen er i gang, og første eksport har gått til Nederland, forteller Mads Bækkelund til Dagligvarehandelen.
Fordelene skal være mange med denne nyheten. Drikken sluker visst nok CO2, og skal gir sårt tiltrengt B-vitamin til veganere, som ellers har lett for å bli både slappe og syke.
Norwegian Energy sin forretningsidé er å gjøre energidrikk sunt. Den helveganske og bærekraftige energidrikken har naturlig omega-3 og vitamin B12. Norwegian Energy Vegansk Blåbær & Plantebasert Tare kommer i 0,33 l boks og smaker ifølge produsenten aldeles fortreffelig.
- Vi jobber også med å lage et visningssenter hvor restråstoffene etter tarebryggingen omdannes til biodrivstoff til den «nye» eksplorer-cruiseren Fever-Tree er igjen blitt kåret til årets tonic/mixer brand av Drinks International Brand Report 2024 - for tiende år på rad.
Fever-Tree sørger for vekst og drar inn nye forbrukere til kategorien, hevder Hansa Borg Solera, som mener det er viktig å utvikle kategorien med nye og spennende smaker, og tonic som vår som tar med folk på utdannelsestur i nord, forteller kaptein, eventyrer og altså energidrikkbrygger Mads Bækkelund begeistret.
Han lar seg ikke knekke, selv om Finansavisen i desember i fjor kalte energidrikk-satsingen hans for en flopp. Etter to års arbeid for å bygge en konkurrent til Coca-Cola og Red Bull, har han ikke klart å hente 10 millioner kroner som planlagt.
- jeg ser fortsatt på selskapet som et utviklingsselskap hvor det brukes ressurser på analyser, oppskrifter og dokumentasjon, skrev Bækkelund til Finansavisen i desember.

passer trenddrinker.
Derfor er de ekstra godt fornøyde med at Fever-Tree kommer med to nye smaker til dette lanseringsvinduet.
Spanish Clementine er en tonic laget av solmodne spanske klementiner. Nyheten fra Fever-Tree kan blandes med flere typer brennevin og kan visst nok erstatte Aperol Spritz. Fever-Tree Froosh lanserer et nytt frokosttilbud for familien med 750ml smoothie i Tetra Pak.
Den kommer i tre varianter, basert på nye oppskrifter i brede smaker som mange kan like: Froosh Smoothie Jordbær, Solbær & Eple, Froosh Smoothie Mango, Pasjonsfrukt & Eple og Froosh Smoothie Eple, Pære & Hylleblomst.

Tyrkisk Peber Hot & Sour 150 g fra Fazer er tilbake i uke åtte. Fazer betegner den som en fruktig overraskelse, selv for elskere av salt lakris som tror de har smakt alt. En blanding av søtt og salt med et hardt, fruktig lag utenpå og sterkt lakrispulver inni. Posen inneholder fire ulike smaker (Spicy citrus, Pepper lakris, Chili melon og Strawberry surprise), og er både palmeoljefri og vegansk.

Spanish Clementine er den første fra Fever-Tree med redusert sukker.
Sparkling Pink Grapefruit skal matche den økende tequila-trenden og passer utmerket som mikser i Paloma, en mexicansk cocktail som leverandøren spår at vil øke i popularitet i Norge de neste årene.
Nyhetene har fått listing i Spar, Meny, Bunnpris og i Coop. Disse smoothiene er tilsatt vitamin C og D for å kickstarte dagen. Med kartongemballasje i stedet for flaske, har produktet 82 prosent lavere karbonavtrykk, er 91 prosent lettere å bære og enklere å resirkulere.
Som alle produkter fra Froosh er heller ikke disse fra konsentrat, og ikke tilsatt sukker, melder Fazer.

Millions-godteri er en bestselger i kinokioskenes løsvekt-avdeling. Men har vi sett det i dagligvarehandelen tidligere? Geir Eide i Lime Nordic er usikker. Men nå kommer fem ulike Millions-produkter i utvalgte Menyforretninger samt i frivillig sortiment hos joker, Spar og Bunnpris.
Millions er iøynefallende produkter med riktig gode smaker, ifølge distributøren. Sortimentet består av Millions jelly Babies Cola 190g, Millions jelly Babies Strawberry Bubblegum 180g, Millions Chews Strawberry Bubblegum 120g, Millions Tubes 45g Strawberry og Millions Tubes 45g Bubblegum.

25 liters avfallspose fra R og Rema 1000 består av 80 prosent resirkulert plast, har snørelukking, sitronduft og interleaf - det vil si at de er ferdig kuttet så man slipper å rive av en og en pose. Kommer med 20 ruller per d-pk.Kobberslager er et nytt, kobberfarget, fyldig og glutenfritt matøl, med frisk slutt, melder Hogna Brygg. Her er det brukt trøndersk malt fra Bonsak, og det skal passe til kraftige fiskeretter, grillmat og lettere oster.
I Singsås, midt mellom Trondheim og Røros, har kobberslagere slått kjøkkenutstyr og brennevinsapparater siden 1600-tallet. Singsås-kobber var synonymt med høy kvalitet.
- I Kobberslager finner man igjen den gylne løden av kobber, brygget av håndverkerne våre, forteller daglig leder Liv Bogen i Hogna Brygg.
Kobberslager blir tilgjengelig fra uke 8 i Coop og Norgesgruppen.

R jungelkjeks Naturell inneholder seks porsjonspakninger og er ifølge Rema 1000 perfekt på tur. Det samme gjelder også for varianten jungelkjeks med sjokolade.
R Vaniljevafler er en pakke på 150 gram som skal passe til alle anledninger.

Biola har kommet med en ny serie som har enda flere fordeler for fordøyelse og immunforsvar. I tillegg til nøye utvalgte melkesyrebakterier og vitamin D, inneholder nye Biola fiber og vitamin C.
Den nye Biola-serien kommer i yoghurtdrikk med smakene Rødbete/Eple/Lime og Sitron/ Ingefær på kartong. I tillegg kommer 4-pakninger yoghurt med smakene Blåbær/Acai og Mango/ Gurkemeie. Alle produktene er laktose- og glutenfrie.
Norgesgruppens emv-aktør unil byr på to nyheter i smågodthylla denne vinteren. Det er Pokémon Fizz, surt gummigodteri i fem smaker, og Krokodiller med salmiakksmak.

Frostachips lanserer en helt ny smak til uke 8, som vil være tilgjengelig i Norgesgruppen og Coop. Frostachips Dill Pickle har leverandøren jobbet med og utviklet gjennom to år sammen med sin egen mesterkokk, Christopher Davidsen.
- Har vi laget den perfekte sylteagurken? I vår Dill Pickle så slår den forfriskende smaken av sylteagurken umiddelbart inn og blir akkompagnert av den friske urtedillen. Eddikchips-elskere vil forhåpentligvis digge denne, tror daglig leder Tommy Wikmark.
Oppbevaringsbokser i kjøleskapet gir orden og oversikt, mener unil. Det gjennomsiktige glasset gjør det enkelt å se hva du har, som igjen hjelper deg å redusere matsvinn. De lanserer glassformer som er temperaturbestandige og kan brukes i mikrobølgeovn, stekeovn og fryser. Passer like godt til å oppbevare restemat, som lunsjboks, tilberede mat eller fryse ned middagsrester, mener de.
Man kan velge mellom praktisk plastlokk eller dekorativt bambuslokk.

LilleGo' Grønt & Grøt med erter, squash og pære inneholder både havre og quinoa, grønnsaker og frukt. Produktet har høy andel korn og grønnsaker og naturlig lav sukkerandel, melder unil.
LilleGo' Grønt & Grøt er 100 prosent økologisk og Debio-merket. Produktet kan spises av barn over 6 mnd.

På Bakrommet
I sprengkulda som var på Østlandet i begynnelsen av januar, varmet det å få litt medlidenhet av Rema 1000. Bare synd at ikke Kiwi kunne svare med å presse gradestokken litt opp også.

Arla Protein er en serie med drikker og puddinger som er rike på protein som kan nytes på trening, på farten eller i livet ellers.
Arla proteindrikk kommer i smakene sjokolade, jordbær & bringebær og vanilje, og alle inneholder 25 gram protein per flaske.
Arla proteinpudding kommer i de to smaksvariantene sjokolade og salt karamell og inneholder 20 gram protein per beger. Egner seg like godt som mellommåltid på farten, som til dessert når man ønsker å unne seg noe søtt og godt.

Lev Vel fra R er Remas egen serie med trygge produkter for barn. Produktene skal være milde mot huden og snille mot naturen.
Nå utvides serien med åpne bleier med nye størrelser (Str. 1 og 7), nytt design, nye pakningsstørrelser og forbedret kvalitet. Rema har også gjort endringer som er til hjelp for å forhindre brukerfeil, som våtindikator som skifter farge når bleien bør skiftes og hjelpestreker for å sette bleien riktig på.
Størrelse 1 er for nyfødte babyer rundt 2-4 kg. Størrelse 7 er en ny størrelse for de største barna som veier rundt 18-30 kg.
Også innenfor buksebleier, utvider Lev Vel-serien med nye størrelser (Str. 4 og 7), nytt design og forbedret kvalitet. Bleiene kommer i nytt lycramateriale som er mykere mot barnets hud og skal gi en bedre passform. Også disse bleiene er utstyrt med våtindikator.
R Lev Vel nattbleier passer til større barn som trenger ekstra beskyttelse om natten. De har et rosa og blått design som ligner underbukser og er enkle å ta av og på, i tillegg til å ha ekstra absorberingsevne. Nattbleiene finnes i to ulike størrelser (S og M). De nye nattbleiene har pustende og ekstra myke materialer.
Alle de nye bleiene skal ha god passform, være superabsorberende, dermatologisk testet og gi maksimal komfort med kanalteknologi.
Bleiene har Svanemerket, Astma Allergy Nordic-merke samt FSC.Kobberslager er et nytt, kobberfarget, fyldig og glutenfritt matøl, med frisk slutt, melder Hogna Brygg. Her er det brukt trøndersk malt fra Bonsak, og det skal passe til kraftige fiskeretter, grillmat og lettere oster.
I Singsås, midt mellom Trondheim og Røros, har kobberslagere slått kjøkkenutstyr og brennevinsapparater siden 1600-tallet. Singsås-kobber var synonymt med høy kvalitet.
- I Kobberslager finner man igjen den gylne løden av kobber, brygget av håndverkerne våre, forteller daglig leder Liv Bogen i Hogna Brygg.
Kobberslager blir tilgjengelig fra uke 8 i Coop og Norgesgruppen.

R jungelkjeks Naturell inneholder seks porsjonspakninger og er ifølge Rema 1000 perfekt på tur. Det samme gjelder også for varianten jungelkjeks med sjokolade.
R Vaniljevafler er en pakke på 150 gram som skal passe til alle anledninger.

Biola har kommet med en ny serie som har enda flere fordeler for fordøyelse og immunforsvar. I tillegg til nøye utvalgte melkesyrebakterier og vitamin D, inneholder nye Biola fiber og vitamin C.
Den nye Biola-serien kommer i yoghurtdrikk med smakene Rødbete/Eple/Lime og Sitron/ Ingefær på kartong. I tillegg kommer 4-pakninger yoghurt med smakene Blåbær/Acai og Mango/ Gurkemeie. Alle produktene er laktose- og glutenfrie.
Norgesgruppens emv-aktør unil byr på to nyheter i smågodthylla denne vinteren. Det er Pokémon Fizz, surt gummigodteri i fem smaker, og Krokodiller med salmiakksmak.

Frostachips lanserer en helt ny smak til uke 8, som vil være tilgjengelig i Norgesgruppen og Coop. Frostachips Dill Pickle har leverandøren jobbet med og utviklet gjennom to år sammen med sin egen mesterkokk, Christopher Davidsen.
- Har vi laget den perfekte sylteagurken? I vår Dill Pickle så slår den forfriskende smaken av sylteagurken umiddelbart inn og blir akkompagnert av den friske urtedillen. Eddikchips-elskere vil forhåpentligvis digge denne, tror daglig leder Tommy Wikmark.
Oppbevaringsbokser i kjøleskapet gir orden og oversikt, mener unil. Det gjennomsiktige glasset gjør det enkelt å se hva du har, som igjen hjelper deg å redusere matsvinn. De lanserer glassformer som er temperaturbestandige og kan brukes i mikrobølgeovn, stekeovn og fryser. Passer like godt til å oppbevare restemat, som lunsjboks, tilberede mat eller fryse ned middagsrester, mener de.
Man kan velge mellom praktisk plastlokk eller dekorativt bambuslokk.

LilleGo' Grønt & Grøt med erter, squash og pære inneholder både havre og quinoa, grønnsaker og frukt. Produktet har høy andel korn og grønnsaker og naturlig lav sukkerandel, melder unil.
LilleGo' Grønt & Grøt er 100 prosent økologisk og Debio-merket. Produktet kan spises av barn over 6 mnd.

På Bakrommet
I sprengkulda som var på Østlandet i begynnelsen av januar, varmet det å få litt medlidenhet av Rema 1000. Bare synd at ikke Kiwi kunne svare med å presse gradestokken litt opp også.

Arla Protein er en serie med drikker og puddinger som er rike på protein som kan nytes på trening, på farten eller i livet ellers.
Arla proteindrikk kommer i smakene sjokolade, jordbær & bringebær og vanilje, og alle inneholder 25 gram protein per flaske.
Arla proteinpudding kommer i de to smaksvariantene sjokolade og salt karamell og inneholder 20 gram protein per beger. Egner seg like godt som mellommåltid på farten, som til dessert når man ønsker å unne seg noe søtt og godt.

Lev Vel fra R er Remas egen serie med trygge produkter for barn. Produktene skal være milde mot huden og snille mot naturen.
Nå utvides serien med åpne bleier med nye størrelser (Str. 1 og 7), nytt design, nye pakningsstørrelser og forbedret kvalitet. Rema har også gjort endringer som er til hjelp for å forhindre brukerfeil, som våtindikator som skifter farge når bleien bør skiftes og hjelpestreker for å sette bleien riktig på.
Størrelse 1 er for nyfødte babyer rundt 2-4 kg. Størrelse 7 er en ny størrelse for de største barna som veier rundt 18-30 kg.
Også innenfor buksebleier, utvider Lev Vel-serien med nye størrelser (Str. 4 og 7), nytt design og forbedret kvalitet. Bleiene kommer i nytt lycramateriale som er mykere mot barnets hud og skal gi en bedre passform. Også disse bleiene er utstyrt med våtindikator.
R Lev Vel nattbleier passer til større barn som trenger ekstra beskyttelse om natten. De har et rosa og blått design som ligner underbukser og er enkle å ta av og på, i tillegg til å ha ekstra absorberingsevne. Nattbleiene finnes i to ulike størrelser (S og M). De nye nattbleiene har pustende og ekstra myke materialer.
Alle de nye bleiene skal ha god passform, være superabsorberende, dermatologisk testet og gi maksimal komfort med kanalteknologi.
Bleiene har Svanemerket, Astma Allergy Nordic-merke samt FSC.Suppeleverandøren Mere Mat lanserer nå fire ulike supper i 2 kg poser. De har solgt «hjemmelagde» supper på 0,5 kg spann i dagligvare i 14 år, men det er første gang de prøver seg med større enheter i pose. I beger fins tomatsuppe og blomkålsuppe fra før av, men Gulrot- og søtpotetsuppe, samt Kremet rotgrønnsaksuppe er spesielt utviklet for storhusholdningsmarkedet.
Suppene i 2 kg er i første omgang tilgjengelig via Asko og Oda. - Vi tar gjerne imot henvendelser fra andre grossister som ønsker et samarbeid også. Satsingen på storhusholdning er svært viktig for oss, da vi vil nå enda flere, sier daglig leder i Mere Mat, Ellen Molstad Dale.
Mere Mat har hele tiden hatt som visjon å bidra til bedret folkehelse, samt å heve omdømmet og kvaliteten på ferdigmaten som selges i Norge. Når suppene fra Mere Mat smaker som hjemmelaget, er det fordi de inneholder ingredienser man bruker når man lager suppe hjemme. Tilsetningsstoffer som farge, stivelse, smaksforsterkere og konsistensmidler brukes ikke. Alle suppene er glutenfrie, noen er veganske og noen er melkefrie.
Nylig ble Mere Mat «Best i test» og fikk en sekser på terningen i en ferdigmat-test i Dagbladet.
- Den sekseren er vi veldig stolte av. Det bekrefter det vi alltid har stått for og jobbet hardt for å tilby og formidle, nemlig at det er mulig å spise god og bra mat, også når du ikke rekker å lage den selv! Nå gleder vi oss til at enda flere skal få gleden av våre gode og sunne supper.

Conrad Langaard presenterer jom - just One More. Dette er økologisk og vegansk vingummi som kommer i to varianter, nemlig sure Retro Cola og søte jordbær & Fersken.
Vingummien er produsert i Sverige av kun naturlige, plantebaserte ingredienser. Den er i tillegg glutenfri og helt fri for allergener.
jom blir tilgjengelig hos Narvesen, 7-Eleven og YX/7-Eleven fra februar 2024.

Nyheten Coop fyldig remulade er et tilbehørsprodukt med grove biter av kapers som skal passe godt til stekt fisk og roastbiff.
unil relanserer hele unik-klutserien med nye og moderne farger og mønstre. Klutene er tilpasset hvert sitt bruksområde og alle tilfredsstiller Svanemerkets miljøkrav.
unik plastfrie universalwipes er ifølge leverandøren effektive til rengjøring og kan brukes på de fleste vaskbare flater. De skal ha en mild og frisk duft.
unik Våtmopp er fuktet med mild såpe og etterlater en duft av lavendel. Kan rengjøre de fleste vaskbare gulv og skal passe til de fleste moppesystemer.

Häagen-Dazs Makron er et resultat av et oppskriftssamarbeid med Pierre Hermé, en av verdens mest anerkjente konditorer og en omtolkning av Frankrikes mest klassiske dessert - makroner.
Kommer i to varianter. Double Chocolate Ganache Macaron er saltet mørk sjokoladeganache mikset sammen med klassisk, kremet sjokoladeis tilsatt biter av sjokolademakroner. Strawberry & Raspberry Macaron er signaturjordbæris fra Häagen-Dazs iblandet biter av jordbær- og bringebærmakroner.
De kommer på 420ml boks og er tilgjengelige i Meny, melder Haugen-Gruppen.

Oreo har inngått et samarbeid med Pac-man og laget Oreo-kjeks med seks unike Pac-man-mønster på kjeksene. Skann en kjeks, spill Pac-man og vinn utrolig kule premier, oppfordrer Mondelez og lokker med tur til Tokyo eller Oreo Pac-man arkademaskiner som premie. utgaven er kun tilgjengelig i et begrenset opplag nå.
Coop kommer med fem nye husholdningsprodukter i februar. Det er Änglamark intimsåpe, kosttilskudd med magnesium, tolettpapir Nice & soft i 24-pakning, samt hvite antikklys og våtmopp med grønnsåpe, begge i Xtra-serien.

Rema 1000 dropper flere av sine emv-brands og går over til R. Plantebaserte drikker er ikke lenger av merket Goodly, men heter R. Finnes i tre varianter: ris, mandel og havre.I kjølvannet av suksessen Prime Hydration uten koffein, lanserer Conaxess Trade nå Prime Energy med koffein.
Energidrikken kommer på 330ml boks og inneholder 100mg koffein. Den er sukkerfri og kommer i tre ulike smaker: Blue Rasberry, Strawberry Watermelon og Original (= Sitrus). Dette er en nylansering på verdensbasis, ifølge den norske distributøren. Bak Prime-merket står KSI og Logan Paul, to av de største og mest populære youtuberne i verden.

Semper fortsetter Fruktmums suksessen og lanserer tre nye Fruktmums-varianter.
I tillegg til Fruktmums Fersken som inneholder 100 prosent frukt, lanseres to helt nye varianter som er tilsatt havre: Fruktmums Eple, pære, banan og havre og Fruktmums Blåbær, eple, banan og havre. De er enda mer mettende, men med den samme fruktige smaken.
Fruktmums Fersken kommer hos Rema 1000, Kiwi, Spar, Meny og Bunnpris. Fruktmums Eple med havre finnes hos Extra, Coop Mega, Obs, Coop Marked, Coop Prix, Kiwi, Spar, Meny og Bunnpris. Det samme gjør Fruktmums Blåbær med havre, men den vil i tillegg bli å finne i Kiwi.

Nå i vinter kommer Coca-Cola Norge med en ny Powerade-variant, Powerade Golden Mango. Som navnet sier har den smak av mango, og den lanseres i forbindelse med at det er sommer-OL i Paris i år. Coca-Cola har vært partner for de olympiske leker i snart 100 år. Sportsdrikken Powerade har vært i salg i Norge i over 20 år.
Twinings Sweet Dreams er en ny urtete med smak av eple, vanilje og kamille. Den er koffeinfri og skal derfor passe godt som te på kvelden for å senke skuldrene og falle til ro. utviklet for å treffe et tydelig voksende forbrukerbehov, nemlig behov for god nattesøvn og å våkne opp uthvilt, forteller Haugen-Gruppen.
Kamille og pasjonsblomst er tradisjonelle ingredienser for å gi en beroligende effekt. Hver eske inneholder 20 teposer, og nyheten blir å finne i Rema 1000, Kiwi, Meny, Spar, Extra, Obs og Coop Mega.
Twinings Apricot & Honey er en helt ny smak innenfor sort, smaksatt te. Den skal ha en søt og rund smak, med biter av ekte aprikos og honning. Honning er for mange en favoritt i teen, og Haugen-Gruppen mener at denne nyheten tilfører noe nytt og spennende i te-hylla.
Det er 25 teposer per eske, og denne varianten blir tilgjengelig i Meny, Spar, Obs og Coop Mega.

Sørlandschips er klare med en smakseksplosjon som de mener smaker knallgodt og som svir. Chillserien skal tilføre nøttehylla noe nytt og kommer i tre varianter, melder Scandza.

Hansa Borg & Solera Norge lanserte Cult høsten 2022. Smaken Miami Ice uten sukker er blitt bestselgeren fra Cult, og nå ønsker leverandøren å gjøre den lettere tilgjengelig til flere anledninger. Derfor lanses Cult Miami ICE uten tilsatt sukker på 0,5 liters Pet-flaske.
Selv om flaske ikke er et vanlig format i energikategorien, er det et velprøvd og kjent format i bruskategorien. Forbrukerinnsikt viser at flaske passer til anledninger hvor forbrukere er «på farta», altså at de er på vei Forbruker ønsker Gourmet Creamy Mint tilbake i hylla, fastslår Synnøve, som mener dette er en frisk variant for vår- og sommerhalvåret.

steder, på transportmidler og på tur, ifølge Hansa Borg & Solera Norge.
Cult-flasken kommer i helt blå flaske, noe som gjør at den skiller seg ut fra mengden. Det sikrer også at forbruker forstår at det er en energidrikk det er snakk om, tror drikkevareselskapet.
Nå endres også formatet på Cult Energi Original, fra 0,5 liter til 0,33 liter sleek can. Dette gjøres for å tydeligere differensiere mellom sukkerfrie og sukkerholdige varianter. Det gir også lavere pris på produktet.

Epleblomsten snåle gulrøtter, eple & ingefær 0,75l kommer denne uken til butikker i Norgesgruppen. Sauar gård i Telemark tilbyr med det en ekte matredderjuice. 50 prosent av juicen er presset av krokete og snåle gulrøtter som ikke blir solgt som ren gulrot. Her tar vi vare på alle, forsikrer de. Bama karakteriserer det som juice med varmende smak av gulrot, ingefær og leskende norske epler.
Red Bull tenker nytt denne vinteren, etter utallige oppfordringer fra forbrukerne. Nå kommer en Sukkerfri Red Bull med smak av Aprikos og jordbær. Ifølge marketingsjef Emilia Hendelmo i Red Bull Norge har det lenge vært et ønske om å lansere en sukkerfri variant med smak.
Red Bull lanserer enda et produkt de mener er høyst relevant for norske forbrukere: Red Bull Purple Edition med smak av Skogsbær.
- Vi gleder oss til å vise fram de nye smakene til forbruker, og håper lanseringene kan bidra med energi i den mørke vinteren, sier Hendelmo.
Etter fjorårets braksuksess i Sverige og Danmark, lanserte Burger King fastelavnsburgeren i alle sine norske restauranter den 31. januar. Den serveres gjennom hele februar eller så lenge lageret varer.
Den 11. februar var fastelavn, en dag som i Norge assosieres mest med boller delt i to med et tykt kremlag og syltetøy i midten. Burger King, som er mest kjent for sine flammegrillede hamburgere, tilbyr i år sin egen utfordrer i form av en burger. Bakverket ligner på en hamburger, men fastelavnsburgeren er ikke en tradisjonell burger. Den består av en perlesukkerstrødd kardemommebolle, fylt med en brownie som hviler på en seng av jordbærsyltetøy, toppet med krem.

Revet ost fra Rema 1000 ble tidligere solgt under varemerket Meieriet. Nå er det blitt en del av R-serien. Men det er samme gode produkter, forsikrer kjeden, som kjøper osten fra Synnøve. Finnes i tre varianter: mozarella, tre oster og cheddar/gulost.

Coop lanserer et nytt barnebrød. Småtrollbrød er et brød som er 80 prosent grovt og uten hele korn, noe som ifølge Coop selv gjør det til det groveste barnebrødet på markedet.Castello Mild Blue er ifølge Arla en blåmuggost som er mild nok til at alle tør å prøve. Den skal ha en veldig mild smak og et innbydende utseende som gjør den lett å like for alle. Arla håper at Castello Mild Blue skal rekruttere nye og yngre forbrukere til blåmugg-kategorien og samtidig gjøre det lettere for flere å spise blåmugg oftere.

Nå kommer markedslederen i hard seltzerens hjemland, White Claw, til Norge. Her hjemme var Hard seltzer vekstvinneren i drikkekategorien i 2023. White Claw er global markedsleder i dette segmentet.
- Responsen har vært veldig fantastisk! Vi har fått god listing, spesielt i Rema, men også i Coop og Norgesgruppen, så vi er veldig fornøyde. Selgerne våre har fått en enda bedre respons og møtt stor entusiasme hos kjøpmenn og butikkledere. Mange har hørt om White Claw og sett merkevaren både i uSA og på nettet, forteller Anne Henneli, merkevaresjef i Friele Foods.
De starter i Norge med den europeiske varianten, som er laget på base av sprit. I uSA er produktet laget på basis av malt.
- Smakene er de samme, og ifølge White Claw vil man ikke klare å smake forskjell på de Mills satser videre innen kategorien fiskepålegg, og kommer med nyheten Tunfiskrøre, som de selv mener er nydelig.
Tunfiskrøren inneholder 50 prosent tunfisk, lages med kvarg og rapsolje, og har et høyt innhold av protein. Mills Tunfiskrøre kan brukes som pålegg på brødmat, i wraps eller mattrender som «tunamelt».
Kommer i
Gå til mediet

Flere saker fra Dagligvarehandelen

Til sommersesongen lanserte Fun Light igjen sukkerfri saft med smågodtsmaker. I år samarbeider Orkla med godteriprodusenten Lutti, og smakene de har valgt er Bubblizz og Crocodiller.
Dagligvarehandelen 09.07.2024
Kokte, japanske kamskjell kalles også «Flower Hotate», og er en ny delikatesse både i norske supermarkeder og i Europa, melder Sletten Norge.
Dagligvarehandelen 09.07.2024
Caj P. Bearnaise har ifølge Haugen-Gruppen optimalt syreinnhold og fine estragontoner som løfter ethvert måltid.
Dagligvarehandelen 09.07.2024
Lervig Red Pear Cider Lite 4.7%, 50cl kommer I 6-pack og er laget med røde pærer, uten tilsatt sukker. Forfriskende, litt søt, litt syrlig og veldig fruktig, konkluderer Lervig selv.
Dagligvarehandelen 09.07.2024
Dagligvarehandelen 09.07.2024

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

magazines-image

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batmagasinet bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten gravplassen handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten HRRnett hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalisten juristkontakt khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport Kontekst lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sykepleien synkron tannhelsesekreteren Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transit-magasin transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt