AddToAny

Produkt nytt

Varepraten Julehefter fra Bonnier og TNT Marit Haugdahl
Blondie hadde sin debut i ukebladet Hjemmet allerede på 30-tallet, og har siden 1941 kommet som julehefte hvert år bortsett fra i 1944, da det var papirrasjonering. Amerikanske Chic Young startet produksjonen av serien i 1930, noe som betyr at den er hele 95 år gammel. Årets julehefte inneholder flere sider enn tidligere. Blondie publiseres i over 2000 aviser i et halvt hundre land, og er oversatt til 35 språk.
Fiinbeck og Fia har kommet ut hver jul i Norge siden 1930, også med unntak av krigsåret 1944. Den har vært produsert sammenhengende i 87 år. Søndagssidene er i år byttet ut med striper, så det blir flere poenger på hver side. Stripene er hentet fra perioden rett etter at USA gikk med i andre verdenskrig.
Zits skildrer 15-åringen Jeremys dagligliv, og er en av Pondus-pappa Frode Øverlis favoritter. Norske lesere kjenner først og fremst serien fra bladet Billy, og internasjonalt har den på det meste blitt publisert i 1500 aviser. Det er 12 år siden Zits hadde sitt eget julehefte.
Alle tre seriene er oversatt av serieskaper Øyvind Sagåsen.
Årets Hårek representerer et comeback, siden den de senere årene har vært en del av en antologi. Hårek kan være tøff når han drar i viking utenlands, men hjemme er det kona Gyda som har hornene på hjelmen, for å bruke en viking-metafor. Hårek publiseres på nynorsk, og i år er det forfatter og dramatiker Olaug Nilssen som har stått for oversettelsen. Forordet er skrevet av Rune Larsen.
Alle heftene er tilgjengelige hos landets bokhandlere, samt i dagligvarehandelen fra midte
Gå til mediet

Flere saker fra Dagligvarehandelen

Haugen-Gruppen overtar distribusjonen av PepsiCo sin portefølje i Norge fra nyttår: Snacksmerkene Lay's, Doritos og Cheetos, og frokostblandingen Quaker Cruesli.
Dagligvarehandelen 11.11.2025
Dagligvarehandelen 11.11.2025
Siden lanseringen i september har Kvikk Lunsj Biter blitt populær. Allerede er over én million poser solgt ut av butikk.
Dagligvarehandelen 11.11.2025
Meny Løren i Oslo markedsfører seg med rette som «Julebrusbutikken». År for år har sortimentet vokst, og i år er hele 85 sorter på plass i hyllene.
Dagligvarehandelen 11.11.2025
Dagligvarehandelen 11.11.2025

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

magazines-image

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batmagasinet bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten gravplassen handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten HRRnett hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalisten juristkontakt khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport Kontekst lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sykepleien synkron tannhelsesekreteren Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transit-magasin transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt