Dagligvarehandelen
07.06.2016
Coop Danmark investerer 200 millioner årlig i fem år på å sette ned avansen og dermed utsalgsprisen på økologiske varer. Hva gjør Coop Norge?
De neste fem år har Coop Danmark satt seg som mål å fordoble øko-salget fra snaut fem milliarder til ti milliarder danske kroner. Et av tiltakene er å sette ned avansen på økologiske varer, for å sikre lavere priser ut til forbrukerne. Det har særlig fått salget av økologisk frukt og grønt til å gå opp.
Steg mest i distriktene I to uker i april gjennomførte alle Coop Danmarks 1200 butikker et stort økologi-eksperiment for å teste ut hva som skal til for å nå den ambisiøse målsettingen. Butikkene satte fokus på økologi i butikkene, hadde tilbud på økologiske varer og økte vareutvalget. Noen butikker jobbet med såkalt 'choice editing' og begrenset valgmulighetene for kunden. I utvalgte varegrupper var det derfor kun den økologiske varianten som var å finne i hyllene.
Resultatet var ifølge en pressemelding fra Økologisk Landsfor
Gå til medietSteg mest i distriktene I to uker i april gjennomførte alle Coop Danmarks 1200 butikker et stort økologi-eksperiment for å teste ut hva som skal til for å nå den ambisiøse målsettingen. Butikkene satte fokus på økologi i butikkene, hadde tilbud på økologiske varer og økte vareutvalget. Noen butikker jobbet med såkalt 'choice editing' og begrenset valgmulighetene for kunden. I utvalgte varegrupper var det derfor kun den økologiske varianten som var å finne i hyllene.
Resultatet var ifølge en pressemelding fra Økologisk Landsfor


































































































