Utdanning
13.05.2016
- Politikarane veit ikkje kor viktig leik er for å lære språk. Difor trur dei så sterkt på formell innlæring, konstaterer Carola Kleemann.
Ho har ei forklaring på kvifor det er slik:
- Forsking i språklæring har vore konsentrert rundt læring frå vaksne til barn, ikkje på kva leik gir av språkutvikling. Difor har ikkje denne viktige læringa vore synleg utanfor barnehagen, seier Kleemann, som er førsteamanuensis ved barnehagelærarutdanninga i Alta.
Nyleg forsvarte ho si doktoravhandling om korleis barna veksla mellom norsk og samisk i rolleleik i ein samisk barnehage.
- Rolleleik er krevjande språkleg. Det er ikkje nok å berre kunne ord. Rolleleiken krev rett stemmebruk, at du kan endre tida på verbet rett, og svært mye anna, konstaterer ho.
Carola Kleemann meiner å ha sett at rolleleik stør barna sin identitet som tospråklege. Ho understrekar a
Gå til mediet- Forsking i språklæring har vore konsentrert rundt læring frå vaksne til barn, ikkje på kva leik gir av språkutvikling. Difor har ikkje denne viktige læringa vore synleg utanfor barnehagen, seier Kleemann, som er førsteamanuensis ved barnehagelærarutdanninga i Alta.
Nyleg forsvarte ho si doktoravhandling om korleis barna veksla mellom norsk og samisk i rolleleik i ein samisk barnehage.
- Rolleleik er krevjande språkleg. Det er ikkje nok å berre kunne ord. Rolleleiken krev rett stemmebruk, at du kan endre tida på verbet rett, og svært mye anna, konstaterer ho.
Carola Kleemann meiner å ha sett at rolleleik stør barna sin identitet som tospråklege. Ho understrekar a