Magasinet for fagorganiserte
19.01.2017
Bilbransjen er lei av underskogen av sosial dumping og svart arbeid. Nå er de i gang med tidenes ryddeaksjon.
OSLO: Svart arbeid i bilbransjen er ikke noe nytt fenomen. Men mens det tidligere begrenset seg til «ekstra kveldsarbeid» for bilmekanikerne, har de siste årene avslørt stadig flere ulovlige bilverksteder.
Bilbransjeforbundet møter nå problemet med en bred samling i «Aksjonen mot svart og uautorisert arbeid i bilbransjen». Over 20 bransjeaktører er samlet i prosjektet. I tillegg har Statens Vegvesen opprettet sin egen krimenhet. For nå skal det ryddes i bilbransjen.
Feie for egen dør
Det er de glade for på Møller Kalbakken i Oslo. De skjønte først at det var noe galt da underleverandørens inngang var dekket med polititeip. Bak det lovlige dekkhotellet skjulte det seg et ulovlig bilverksted.
Daglig leder Tor Arne Ballo sa opp kontrakten på dagen.
- Vi kan ikke leve med sånne underleverandører, selv om de tjenestene vi kj�
Les opprinnelig artikkelBilbransjeforbundet møter nå problemet med en bred samling i «Aksjonen mot svart og uautorisert arbeid i bilbransjen». Over 20 bransjeaktører er samlet i prosjektet. I tillegg har Statens Vegvesen opprettet sin egen krimenhet. For nå skal det ryddes i bilbransjen.
Feie for egen dør
Det er de glade for på Møller Kalbakken i Oslo. De skjønte først at det var noe galt da underleverandørens inngang var dekket med polititeip. Bak det lovlige dekkhotellet skjulte det seg et ulovlig bilverksted.
Daglig leder Tor Arne Ballo sa opp kontrakten på dagen.
- Vi kan ikke leve med sånne underleverandører, selv om de tjenestene vi kj�


































































































