Dagligvarehandelen
19.03.2024
Nær halvparten av norske forbrukere legger mer emv i handlevognen enn de gjorde før dyrtiden satte inn.
-Det blir emv-vekst i Norge også fremover, sier nordisk sjef Carsten Skog i det britiske analyseselskapet Dunnhumby til Dagligvarehandelen.
Uttalelsen kom under Food-konferansen til Norges Handelshøyskole i forrige uke.
Skog ser likevel ikke for seg like sterk emv-vekst som man har fått i den senere tid etter hvert som nordmenn har måttet grave dypere i lommeboken.
- Etter hvert vil man få en rebalansering mot lavere vekst, fremholder han.
Mest i Vest-Europa
Emv har vært en del av dagligvarehandelen i over 100 år, og står i dag for nesten 20 prosent av dagligvaresalget globalt.
Vest-Europa er regionen med stør
Gå til medietUttalelsen kom under Food-konferansen til Norges Handelshøyskole i forrige uke.
Skog ser likevel ikke for seg like sterk emv-vekst som man har fått i den senere tid etter hvert som nordmenn har måttet grave dypere i lommeboken.
- Etter hvert vil man få en rebalansering mot lavere vekst, fremholder han.
Mest i Vest-Europa
Emv har vært en del av dagligvarehandelen i over 100 år, og står i dag for nesten 20 prosent av dagligvaresalget globalt.
Vest-Europa er regionen med stør


































































































