Våre Veger
29.06.2016
Etter et års intensiv rehabilitering er Smestadtunnelen på Ring 3 i Oslo igjen åpen for trafikk. 260 millioner kroner har det kostet å gjøre den 33 år gamle tunnelen både sikrere og lysere.
Litt foran tidskjemaet kunne samferdselsminister Ketil Solvik-Olsen i slutten av mai markere gjenåpningen av Smestadtunnelen, etter et års intensive anleggsarbeider. Tunnelen er den første av til sammen ti tunneler i hovedstaden som har vært gjennom omfattende teknisk oppgradering for å tilfredsstille internasjonale krav til sikkerhet.
To løp med to felt i hver retning Smestadtunnelen er på 495 meter i to løp, hvert med to kjørefelt. Den sto ferdig i 1983, og er bygget i løsmasser som kulvert med lokk.
Det var entreprenørfirmaet Eeg-Henriksen som den gang sto for anleggsarbeidene, under til dels kompliserte grunnforhold. Flyktige leirmasser medførte bygging av spuntvegger med st�
Gå til medietTo løp med to felt i hver retning Smestadtunnelen er på 495 meter i to løp, hvert med to kjørefelt. Den sto ferdig i 1983, og er bygget i løsmasser som kulvert med lokk.
Det var entreprenørfirmaet Eeg-Henriksen som den gang sto for anleggsarbeidene, under til dels kompliserte grunnforhold. Flyktige leirmasser medførte bygging av spuntvegger med st�


































































































