NJF-magasinet
30.03.2022
Nordisk Togteknikk (NTT) overtar vedlikeholdet på de elektriske lokomotivene til CargoNet. Norsk Jernbaneforbunds hovedtillitsvalgt i CargoNet mener godsselskapet blir mer sårbart.
Når CargoNet bytter leverandør av vedlikehold, må lokomotivene som skal vedlikeholdes sendes fra Alnabru til Lodalen. Det er en strekning som allerede er tungt trafikkert på visse tider av døgnet.
Hovedtillitsvalgt Mariann Ravnanger Nilsen, sier byttet fører til endringer i et driftsopplegg som allerede har små marginer. Hun er redd byttet kan få følger for punktligheten.
- Vi er sårbare når det kommer til punktlighet. Når vi nå må sen
Les opprinnelig artikkelHovedtillitsvalgt Mariann Ravnanger Nilsen, sier byttet fører til endringer i et driftsopplegg som allerede har små marginer. Hun er redd byttet kan få følger for punktligheten.
- Vi er sårbare når det kommer til punktlighet. Når vi nå må sen


































































































