Transportarbeideren
26.01.2019
Det blir tryggere på veiene om myndighetene og eksport- og importnæringa kutter ut billigtransportørene og i stedet tar vare på norsk transportnæring, skriver lederen av Troms Transportarbeiderforening.
Med vinterens hendelser på norske veier med dårlig skodde utenlandske vogntog og sjåfører som ikke er dyktige nok for norske vinterveier, mener jeg at trafikksikkerheten ikke er ivaretatt av hverken regjering eller norske myndigheter. Jeg vil ikke skylde på de stakkars sjåførene, de blir kynisk utnyttet av sine oppdragsgivere både i inn og utland. De har sin arbeidsplass i disse kjøretøyene. Man kan ikke forvente at en sjåfør fra Romania eller et annet søreuropeisk land skal takle norske vinterveier.
Opplæring er en mulighet, men det vil ta mange år å skape en dyktig og sikker sjåfør. Personlig har jeg 45 år bak rattet, men føler at jeg har potensialet for forbedring i mitt yrke hele tiden. I den forbindelse kan jeg nevne at jeg som bussj
Les opprinnelig artikkelOpplæring er en mulighet, men det vil ta mange år å skape en dyktig og sikker sjåfør. Personlig har jeg 45 år bak rattet, men føler at jeg har potensialet for forbedring i mitt yrke hele tiden. I den forbindelse kan jeg nevne at jeg som bussj