- Med Polar Energi har vi i årevis vært litt bortskjemte med fulle ordrebøker, og har ikke prioritert markedsføringsbiten så høyt som vi kanskje burde. Som et ledd i bedriftens uttalte mål om internasjonalisering og en mer offensiv vekststrategi, måtte vi ta grep, sier salgs og markedsansvarlig Tor Nordli-Mathisen til VVS aktuelt.
Inflasjon i «Polar»-benevnelser
- For det første kommer vi fra en landsdel der det kanskje har gått litt inflasjon i «Polar»-benevnelser. Når vi i tillegg opplever å bli forvekslet med strømprodusenter (Polarkraft), hvor vi får henvendelser fra strømabonnenter som ber om forandringer i tariffen, var tiden overmoden for et navneskifte, smiler Nordli-Mathisen. Han legger til at også bokstaven i, i energi, var noe som skurret i engelsk kommunikasjon. (hvor energy med y gjelder) - Sammen med et profesjonelt merkevarebyrå har vi