Magma
02.12.2020
Tor W. Andreassen ved NHH Norges Handelshøyskole er en av Norges fremste eksperter på merkevarebygging. Han mener at dagens personlige merkevarebygging er en forlengelse av en utvikling vi har sett over lang tid.
Først ble selskaper og produkter merkevarer, og så fikk tjenester et merkenavn, starter Andreassen og trekker frem Coca-Cola, Gillette og Vipps. Det siste som eksempel på en tjeneste, sier Tor W. Andreassen, professor og merkevareekspert ved NHH Norges Handelshøyskole.
- På 2000-tallet så vi en veldig oppblomstring av personlig merkevare. Etterkrigstidens næringslivsledere var ikke opptatt av å profilere seg selv. De var opptatt av å gjøre en god jobb som en del av samfunnsbyggingen. Selskapet Fred Olsen & Co. og dets ledelse er et godt eksempel. I dag er det viktig for ledere å profilere seg selv, dels for å styrke egen verdi, men ikke minst for å være et aktivum for virksomheten de leder, fortsetter Andreassen.
Professoren mener at kunstn
Gå til mediet- På 2000-tallet så vi en veldig oppblomstring av personlig merkevare. Etterkrigstidens næringslivsledere var ikke opptatt av å profilere seg selv. De var opptatt av å gjøre en god jobb som en del av samfunnsbyggingen. Selskapet Fred Olsen & Co. og dets ledelse er et godt eksempel. I dag er det viktig for ledere å profilere seg selv, dels for å styrke egen verdi, men ikke minst for å være et aktivum for virksomheten de leder, fortsetter Andreassen.
Professoren mener at kunstn