Øystein Windstad
Det blir mindre personlig service i kollektivtrafikken i Oslo. Ruter skal legge ned informasjonsskrankene: - Vi hjelper eldre, turister, handikappende og de som ikke reiser med app, sier fagforeningsleder Rune Aasen i Oslo Sporveier Arbeiderforening.
Ruter ønsker å legge ned informasjonsskrankene på Majorstuen, Oslo S, Nationaltheatret, Aker Brygge og Gardermoen. Inne på servicesenteret på Majorstuen går dørene stadig opp og det kommer inn reisende som har funnet gjenglemte headset eller som ikke kjøper billett med telefon:
- Det er en tragedie for oss som kunder, jeg bruker serviceskranken stadig vekk, blant annet fordi jeg reiser med kort som billett og ikke bruker app, sier pendler Tom Guldbransen, som ikke er fornøyd med at Ruter skal legge ned kontoret han står i.
OPPGITT: Tom Gulbrandsen reiser med Ruter hver dag og er oppgitt over at informasjonsskrankene på Majorstuen, Oslo S og Nationaltheateret skal legges ned: -Det blir en tragedie for oss som reiser og som ikke bruker app og billett på mobiltelefon.
Øystein Windstad
Sporveiene har spart inn hundrevis av millioner - unngår konkurranseutsetting
- Vanskeligere for eldre og turister
Tom Guldbransen får hjelp