barnehage.no
13.11.2018
- Mange skoler og barnehager er usikre på hvordan de best kan følge opp barn med stort læringspotensial, sier kunnskapsministeren.
I en pressemelding fra Kunnskapsdepartementet kommer det fram at Utdanningsdirektoratet nå får i oppdrag å vurdere hvordan barn og unge med stort læringspotensial kan bli bedre ivaretatt.
Les merSom en del av arbeidet skal satsinger og veilednings- og informasjonsmateriell utvides til også å gjelde for barnehager.
- Mange skoler og barnehager er usikre på hvordan de best kan følge opp barn med stort læringspotensial. Det handler både om hvordan de skal få faglige utfordringer, men også sosial utvikling. Nå skal vi se nærmere på hva vi kan gjøre og hvordan tiltakene fungerer i dag, sier kunnskaps- og integreringsminister Jan Tore Sanner i pressemeldingen.
Risikerer å falle utenfor
I høst omtalte barnehage.no en fersk doktorgrad fra forsker Jørgen Smedsrud, som tok til orde for at vi