NJF-magasinet
01.09.2019
Ungdomsutvalget i forbundet vårt representerer den nye generasjonen jernbanefolk som skal utvikle og bygge jernbanen for framtiden. «Jeg har jobbet i tre år og jobber nå i det tredje selskapet; Jernbaneverket, Bane Nor og Spordrift» sa en blid og positiv tillitsvalgt når jeg hilste på ham for første gang. Hyppige bytter av arbeidsgiver har ikke vært noe tema tidligere i vår bransje. Det er det nå.
Oppsplittingen er i full gang, og begrunnelsen for dette er en målsetning om flere avganger, punktlige tog, og flere reisende. Spørsmålet er hvor robust, effektivt og billig dette blir når det enkelte selskap får ansvar for hver sin eike i hjulet.
Hovedfokus i sommer har vært framdrift på dobbeltsporutbyggingen og vedlikehold av spor og anlegg i Østlandsområdet. Et helikopter sveipet over stengte strekninger, og det var ikke forventet aktivitet å spore. D
Les opprinnelig artikkelOppsplittingen er i full gang, og begrunnelsen for dette er en målsetning om flere avganger, punktlige tog, og flere reisende. Spørsmålet er hvor robust, effektivt og billig dette blir når det enkelte selskap får ansvar for hver sin eike i hjulet.
Hovedfokus i sommer har vært framdrift på dobbeltsporutbyggingen og vedlikehold av spor og anlegg i Østlandsområdet. Et helikopter sveipet over stengte strekninger, og det var ikke forventet aktivitet å spore. D