Båtmagasinet
04.07.2019
En elsparkesykkel får plass i båten og kan gi nye ferieopplevelser i sommer. Vi har testet syv ulike modeller og gir kjøpetips.
Elsparkesykkelen gleder og forarger, men som transportmiddel på båttur er den suveren. Vi har hardtestet syv ulike modeller, og vurdert dem etter båtfolkets behov. De ser like ut, men forskjellene er enorme. Ingen er perfekte, men det er flere du skal styre unna.
Vi har vurdert syklene ut fra kraft og rekkevidde, kvalitet og sikkerhet, samt størrelse og funksjonalitet, og sett dette opp mot pris. Den billigste elsparken koster 3 000 kroner, mens den dyreste må du ut med 11 000 kroner for. Forskjellen på de to er enorm.
EFFEKTIV TRANSPORT
Med en god elsparkesykkel har du et mindre og mer håndterbart transporthjelpemiddel enn sykkelen. Men elsparkesykkelen er mer var for veistandarden, og den krever tilgang til strøm.
Vi har testet sparkesyklene til og fra jobb, over tre kilometer, og vi bruker omtrent samme tid som med en vanlig sykkel, det vil si at det går cirka tre ganger raskere enn når vi går. Men trim blir det ikke. De fleste elsparkene drar deg opp bratte bakker
Gå til medietVi har vurdert syklene ut fra kraft og rekkevidde, kvalitet og sikkerhet, samt størrelse og funksjonalitet, og sett dette opp mot pris. Den billigste elsparken koster 3 000 kroner, mens den dyreste må du ut med 11 000 kroner for. Forskjellen på de to er enorm.
EFFEKTIV TRANSPORT
Med en god elsparkesykkel har du et mindre og mer håndterbart transporthjelpemiddel enn sykkelen. Men elsparkesykkelen er mer var for veistandarden, og den krever tilgang til strøm.
Vi har testet sparkesyklene til og fra jobb, over tre kilometer, og vi bruker omtrent samme tid som med en vanlig sykkel, det vil si at det går cirka tre ganger raskere enn når vi går. Men trim blir det ikke. De fleste elsparkene drar deg opp bratte bakker