AddToAny

Miljøvennlig ferietransport

En elsparkesykkel får plass i båten og kan gi nye ferieopplevelser i sommer. Vi har testet syv ulike modeller og gir kjøpetips.
Elsparkesykkelen gleder og forarger, men som transportmiddel på båttur er den suveren. Vi har hardtestet syv ulike modeller, og vurdert dem etter båtfolkets behov. De ser like ut, men forskjellene er enorme. Ingen er perfekte, men det er flere du skal styre unna.
Vi har vurdert syklene ut fra kraft og rekkevidde, kvalitet og sikkerhet, samt størrelse og funksjonalitet, og sett dette opp mot pris. Den billigste elsparken koster 3 000 kroner, mens den dyreste må du ut med 11 000 kroner for. Forskjellen på de to er enorm.

EFFEKTIV TRANSPORT
Med en god elsparkesykkel har du et mindre og mer håndterbart transporthjelpemiddel enn sykkelen. Men elsparkesykkelen er mer var for veistandarden, og den krever tilgang til strøm.
Vi har testet sparkesyklene til og fra jobb, over tre kilometer, og vi bruker omtrent samme tid som med en vanlig sykkel, det vil si at det går cirka tre ganger raskere enn når vi går. Men trim blir det ikke. De fleste elsparkene drar deg opp bratte bakker
Gå til mediet

Flere saker fra Båtmagasinet

Selvsagt skal ikke Båtmagasinet forkludre den store gleden over å ha et hendig redskap som gjør det lett å hale en hummerteine over ripa.
Båtmagasinet 27.09.2023
Oppdatering siden saken gikk i trykk med Båtmagasinet 8-2023: Ripple Boats var tilstede under Cannes Yachting Festival og der sa de til Båtmagasinet at de hadde mottatt god respons og mye interesse, både blant bransje og publikum. 26.
Båtmagasinet 27.09.2023
- Vi har hatt et samarbeid med Norboat i mange år, men vi har sett at markedsutviklingen er mer krevende enn før som følge av den makroøkonomiske utviklingen som påvirker forbrukernes atferd og handlemønster.
Båtmagasinet 27.09.2023
Alle luker og koøyer om bord som kan åpnes og lukkes, og som har gummipakninger som tetning, bør få et minimum av vedlikehold. Fremfor alt bør pakningene holdes vedlike.
Båtmagasinet 27.09.2023
Går du til anskaffelse av helt ny båt, vet du av erfaring at det alltid er noe som ikke virker som det skal. For oss som bare bruker båten i fritiden er det som regel ikke noe problem å vente litt på nye deler fra forhandleren.
Båtmagasinet 26.09.2023

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

magazines-image

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batmagasinet bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten gravplassen handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten HRRnett hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalisten juristkontakt khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport Kontekst lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sykepleien synkron tannhelsesekreteren Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transit-magasin transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt