Dagligvarehandelen
26.11.2019
Klodemerket skal gjøre det enklere for nordmenn å velge klimavennlige Orkla-produkter.
- Klimaendringene er i gang og noe vi må forholde oss til, sier produktgruppesjef Sigrunn Marie von der Fehr i Orkla Foods Norge.
Hun vet at halvparten av den norske befolkningen sier de ønsker å ta mer klimasmarte valg - også i matveien. Med dette bakteppet har Orkla startet et pionerarbeid i norsk matindustri.
Gryteretter neste
Mange har ikke kunnskap nok til å forstå de spesifikke klimavariablene. Det er lettere å forstå et merke enn CO2-ekvivalenter.
- Derfor tror vi mer på en merkeordning, sier bærekraftansvarlig Johanne Kjuus i Orkla Foods Norge.
Orkla har begynt å sette sitt eget Klodemerke på produkter med under 0,8 kilo CO2-ekvivalenter per porsjon. Suppeposene til Toro har blitt pionerproduktene, og vært å finne
Gå til medietHun vet at halvparten av den norske befolkningen sier de ønsker å ta mer klimasmarte valg - også i matveien. Med dette bakteppet har Orkla startet et pionerarbeid i norsk matindustri.
Gryteretter neste
Mange har ikke kunnskap nok til å forstå de spesifikke klimavariablene. Det er lettere å forstå et merke enn CO2-ekvivalenter.
- Derfor tror vi mer på en merkeordning, sier bærekraftansvarlig Johanne Kjuus i Orkla Foods Norge.
Orkla har begynt å sette sitt eget Klodemerke på produkter med under 0,8 kilo CO2-ekvivalenter per porsjon. Suppeposene til Toro har blitt pionerproduktene, og vært å finne